#1 Skrevet Desember 17, 2010 Hei Som tittelen sier så er jeg på utkikk etter hiddenprut OG evt noen som kan montere dette fix ferdig for meg å bare betale å kjøre hjem. ALL anbefalinger av div hiddensprut kompitable på 6'ere er hjertlig velkommne Noen erfaringer med denne?? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21698768 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 18, 2010 Hvorfor hiddensprut? Uansett, Autronic SM4 hiddensprut funker nok bra :-) TS Racing sin tror jeg har Autronic. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 18, 2010 Hvorfor ikke?? Hva annet kan man bruke da? Takker, skal høre me de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 18, 2010 Jeg vill hørt med ES i stedet. Litt mer jordnære og ufattelig mye anklere å ha med å gjøre i ettertid mtp support og om man trenger utbedringer/korreksjoner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 18, 2010 Joda men de er så JÆVLA hoverende å ha med å gjøre.. "Sjå på mæ æ kainj allt å dåkk e berre dritt" filosofi orker jeg ikke å ærnære.. Men takker for inlegget... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 18, 2010 Joda men de er så JÆVLA hoverende å ha med å gjøre.. "Sjå på mæ æ kainj allt å dåkk e berre dritt" filosofi orker jeg ikke å ærnære.. Men takker for inlegget... Aldri opplevd. Og jeg har vært der et par ganger bare for å svar på ting jeg lurer på. Forbaska trivelige folk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 18, 2010 Tilpasset software i orginal hjenernen? De fleste seriøse tunere kan lage dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 18, 2010 Ronny- har vært innom de en gang, men da var det så jævli travelt til de og så da kan jeg forstå det, jeg har hatt en god del tlf dit uten i det hele tatt få den "vi kan hjelpe deg" følelsen... MEN kan jo alltids ta meg en tur dit personlig (igjen).. Sender deg en PM så får jeg sett bilen din når jeg er på tur.. Kan ta en stund da jeg som sagt har turbo havari. Hans- Joda, det er RS4 program i den nå. har 440cc dyser liggende samt skal oppgradere turboene så vet jeg ikke om jeg får utnytta hjernen.. Tunere kan jo alltids lage dette men det bør vel også testes i dyno for optimalisering.... Ikke landeveis mapping Pris kontra tilpasset software/hiddensprut er jo ett hav i forskjell... Så får tygge litt på dette.. VAST kan jo saktens hjelpe til men da skal hjernen inn å ALL opgradering jeg har gjort/kommer til å gjøre må de vite. er ikke sikkert det blir optimalt av den grunn da de ikke får testet dette i benk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 18, 2010 ES og andre kan vel tilpasse software på rulle like so godt som på hiddensprut. Men selfølgelig mye mer frihet på hiddensprut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 18, 2010 ES og andre kan vel tilpasse software på rulle like so godt som på hiddensprut. Men selfølgelig mye mer frihet på hiddensprut. DET er sant.. man kan liksom bygge videre med hiddensprut.. Om akkurat videre-bygge kommer til å skje vet jeg ikke da jeg vil ha en motor med 500+++ hk. Kansje det er nok totalt Sender ES en mail så får vi se hva de svarer, har også sendt mail til Vast 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 18, 2010 Aldri opplevd. Og jeg har vært der et par ganger bare for å svar på ting jeg lurer på.Forbaska trivelige folk. enig i alt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 18, 2010 DET er sant.. man kan liksom bygge videre med hiddensprut.. Om akkurat videre-bygge kommer til å skje vet jeg ikke da jeg vil ha en motor med 500+++ hk. Kansje det er nok totalt Sender ES en mail så får vi se hva de svarer, har også sendt mail til Vast De har klart å få over 800hk med original hjerne på 2.7tt motorene så jeg ser ikke grunnen til å gå til hiddensprut. Men om du vil bygge deg en fullblods banebil da der alt som heter traction og antispinn ikke trengs så mulig hiddensprut er tingen men husk at hiddensprut blir fort 30-40 lapper for et komplett kitt ferdig installert og etter dette må den mappes og det er heller ikke billig. Prøv også MRC Tuning eller Vipertuning i England. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 18, 2010 (endret) Såpass?? Da er jo ikke hiddensprut noe alternativ allikevel, slik jeg forstår det Men er det slik at jeg opplyser hva jeg putter nedi motoren min av oppgraderinger, sender de ECU'en. så lager de dette programmet utifra mine opplysniger å legger det på min ECU å sender det tilbake?? Refferer til de firmaene du legger til. Uansett, sendte de mail nå så får vi se hva de svarer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 18, 2010 Autronic SM4 koster rundt 12-14 lapper pluss moms så har du montering som det går vel 2-3 dager til samt mapping. Lettere om du kan gjøre alt selv da men det er vel ikke et alternativ her? Jeg har sendt min ECU til Vipertuning som så igjennom den og sjekket om alt var ok. Han sender den tilbake til meg sammen med en tuning dubeditt som gjør at jeg kan oppgradere ECU'n med hans dubeditt. Jeg får en grov map ifra han som ligger på ECU'n der jeg har forklart han det oppsettet jeg har. Jeg kan enten bruke VAGCOM til å måle ulike verdier med f.eks BLOCK115 eller så får jeg bilen på dyno (sistnevnte anbefales for best mulig resultat) så sender jeg resultatene til han så finjusterer han innstillingene og så laster jeg den nye softwaren over på ECU'n min og gjør det samme helt til jeg er fornøyd. Burde vel ta maks 2 runs. Jeg har tilgang til flere ruller i mitt område så det er ingen problem. Totalt for dette var £660 uten moms for tuningen samt den dubbetitten (norsk moms slipper mulig unna om ikke tollvesenet lusker på emailen din) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 18, 2010 SWEEEEEEET.. Da ser jeg ikke bort ifra at det blir vipertuning på meg og.. Hvilke dyser kjører du på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 18, 2010 Electromotive tec GT - http://www.protrim.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 19, 2010 Electromotive tec GT - http://www.protrim.no Har sendt de mail så får vi se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 19, 2010 Mihnea Cotet (MRC Tuning) har jo klart å halt ut ganske så mye hk på orginal-sprutet.....så ville sett på hva han evt. kan tilby før et hiddensprut blir vurdert. Hvorfor hive ut noe som fungerer greit opp til 700 hk ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 19, 2010 Har lest å forstått at org Ecu/sprut på disse bilene skal gå ann å programeres tett opp til 700 ja så sprut blir det nok ikke Skal sende de en mail så får vi se.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 19, 2010 Aldri opplevd. Og jeg har vært der et par ganger bare for å svar på ting jeg lurer på.Forbaska trivelige folk. Sendte mail til en som heter Egil.. Fikk svar på kvelden faktisk, å han virket extremt positiv til dette, å han mente dette kunne bli intresant.. Ca pris kom han med og... Kan UMILIG være han jeg har snakket med på tlf.. Fra Natt til dag i kundeservice vertfall.. BRA Kansje mine antatte meninger ang Es-tuning har vært uberettiget.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 19, 2010 Kansje mine antatte meninger ang Es-tuning har vært uberettiget.. Tror de er uberettiget ja. Det kan ikke ha vært Egil du har snakket med tidligere i alle fall for han er bestandig trivelig og imøtekommende. Klart at i hektiske perioder kan det av og til være litt vanskeligere å få kontakt, men det må man regne med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...