#1 Skrevet Desember 18, 2010 Problemet er en 89 golf med 1,3 motor med k-jet.system. MH/NZ Jeg har byttet begge kjøletempsensorene, da den druknet i bensin før jeg byttet de. Etter at de ble byttet går bilen i et par sekunder, før den dør ut. Pluggene er da forholdsvis tørre, så jeg lurer på om den ikke får bensin lengere. Pumpa går, og det går er bensin frem, men det virker ikke som dysene gir fra seg noe. (Den går på startgass.) Systemet har vært nesten bensintomt, og det lukter bensin av olja. Har lite kjennskap til dette systemet, og er litt tom for ideer. Takker for svar. Martin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 18, 2010 målt bensintrykket? hvis ikke pumpetrykket er høyt nok vil ikke dysene klare å åpne. hadde same problem på ett k-jet system ei gang. pleier være 5-5.5bar trykk når alt er i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 18, 2010 Hva slags pumpe har du brukt? Bensinpumper til K-/KA-/KE-Jetronic leverer 5,5-8.0 bar. Dersom du har kjøpt en vanlig EFI-pumpe vil den levere alt for lavt trykk. Dysene vil enkelt og greit ikke klare å åpne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...