#1 Skrevet Desember 18, 2010 hei lurte på om nåken har erfaring med 18"x9,5" et 40 felger framme på a4 b6. tenkt til å bruke 235/40 18 dekk. vil felgen stikke utenom hjulbuen eller vil den ligge kant i kant ca? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 18, 2010 heilurte på om nåken har erfaring med 18"x9,5" et 40 felger framme på a4 b6. tenkt til å bruke 235/40 18 dekk. vil felgen stikke utenom hjulbuen eller vil den ligge kant i kant ca? Jeg tror felgen kan butte i fjærbenet, men er ikke sikker. Avhenger sikkert også om du har orig.dempere eller justerbart, erfaringsmessig bygger det mer, dvs det blir mindre plass. 9,5 ET43 gikk ikke innover på Passat 3B/G, men det betyr ikke at dine ikke går. Men det bør testes for spacere foran gjør at hjulet kommer lovlig langt ut. Det gjør det allerede med ET40. Ville nok også valgt 225/40 dekk for å ikke subbe i stykker forskjermene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 20, 2010 Dette bør være helt perfekt! Hadde 9,5x19et37 på min A4 b7, og det poket max 1mm utafor skjermen ved 60mm senk. Desto mer senk desto lengre kommer hjulet inn, så med orginalunderstell så stikker nok dette litt utafor, men svært lite! Plass innover mot fjærbein er inget problem med denne kombinasjonen. Tror jeg hadde 9mm fra fjærbein til felgkant, du vil da få 6mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 20, 2010 Petter Ulen har dette på sin B6. Nå har han ganske syk camber til å være foran. Men det går Nå skal det sies at han har valsa framskjermene litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 20, 2010 det er s-line understell samt senkeskåler framme på bilen. vil ikkje det bli veldi mykje strekk på dekket med 225 på 9,5" felg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 20, 2010 Camberen på disse kommer jo med senken så syk senk gir syk camber om du ikke bytter til justerbare foringer oppe. Det er en god del mere plass mellom "fjørben" og felg på 9,5x18 et 40 enn på 9,5x19 et40 så det er nok ikke noe problem nei. Og type senkesett har ingen betydning for plassen på disse da demperen allikevel sitter gjemt bak "fjørbenet". Personlig syns jeg 225 er for mye strekt på 9,5" og kjører selv med 235/35 på 9,5x19 med et 40. Kjørte en sesong med disse og H&R 45mm fjærer på s-line dempere og hadde da aldri problemer med subbing. Kjør på, felgen vil nok ligge omtrent kant i kant med skjermene med den senken og camberen du har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 20, 2010 Husk å fjerne skruene som sitter øverst i hver hjulbue foran. De ødelegger lett dekket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 20, 2010 Camberen på disse kommer jo med senken så syk senk gir syk camber om du ikke bytter til justerbare foringer oppe. Det er en god del mere plass mellom "fjørben" og felg på 9,5x18 et 40 enn på 9,5x19 et40 så det er nok ikke noe problem nei. Og type senkesett har ingen betydning for plassen på disse da demperen allikevel sitter gjemt bak "fjørbenet". Personlig syns jeg 225 er for mye strekt på 9,5" og kjører selv med 235/35 på 9,5x19 med et 40. Kjørte en sesong med disse og H&R 45mm fjærer på s-line dempere og hadde da aldri problemer med subbing. Kjør på, felgen vil nok ligge omtrent kant i kant med skjermene med den senken og camberen du har høyrest flott ut. då gjenstår det berre å bestille felgane:) ser forresten at det e samme felgane som Petter Ulen har på sin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 21, 2010 225 synes jeg er perfekt strekk Bilde av min: Dette er 225/35 Ikke det beste bilde men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 21, 2010 vil ikkje det bli veldi mykje strekk på dekket med 225 på 9,5" felg? Spørs hvilke dekk du skal ha. Enkelte strekker seg mer enn andre... Bildene som er postet her er vell Federal, som strekker seg lite? Am I right? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 21, 2010 Spørs hvilke dekk du skal ha. Enkelte strekker seg mer enn andre...Bildene som er postet her er vell Federal, som strekker seg lite? Am I right? Stemmer det ja, federal har veldig mye gummi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 21, 2010 Stemmer det ja, federal har veldig mye gummi. Låner denne tråden litt jeg.Noen som vet noe ang. strekk på kumho dekk? Tenker da på de som heter ku31 eller noe sånn, er samme som over her 225/35 på 9,5. Mvh Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 21, 2010 Kumho er ikke av de breieste, men allikevel nesten en cm breiere i 235 enn mine gamle nankang. Ku31 jeg kjører på nå og mine felgkanter er fortsatt godt utenfor dekksidene. Federal dekkene over er nok omtrent tilsvarende strekt som mine. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 21, 2010 ok vil ikke ha mer strekk enn det er over her helst mindre.Takk for kjapt svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 21, 2010 Låner denne tråden litt jeg.Noen som vet noe ang. strekk på kumho dekk? Tenker da på de somheter ku31 eller noe sånn, er samme som over her 225/35 på 9,5. Mvh Robert Kumho dekkene er veldig firkanta. Du kan se det her på mine: 225/35-19 på 9x19" felg http://i3.photobucket.com/albums/y70/al3x00/IMG_3498.jpg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...