Bakdiff oljemengde, slark og ombyttbarhet med CKK - A4 b5, kode:DAJ

Anbefalte innlegg

Hei!

Hatt en ulyd i bilen min de siste dagene og idag syns jeg at den ble verre. Så tappa olja av bakakslingen for og sjekke etter spon i olja, men fant ikke noe her. Så lurer da på om noen vet hvor mye olje som går på igjen?

Spm 2: Hvor mye slakk/dødgang er det normalt i en sånn bakaksling, syns jeg kan bevege den ganske mye fram og tilbake på navene før den "tar" tak.

Tok også av høyre bakaksling for det hørtes ut som om lyden kom herifra, og det ytterste drivleddet har lekket litt grease. Så tenkte det var greit og sjekke denne. Ytredrivledd virket bra egentlig, det indre derimot virket noe slappere. Det første jeg la merke til var at det kom litt vann ut når jeg løsnet drivakslingen fra selve diffen, men syns også det var ganske mye slark i selve leddet. Er dette vanlig? Ser jo det at kulene går i sporene inni der, men kan dette bli slitt foreksempel? At det er derfor denne slakken er der? Eller er det bare sånn det skal være? Var uansett dårlig med grease igjen der så kan være greit og smøre.

Siste spm, fungerer det med f.eks en bakdiff med kode CKK på min der det orginalt er DAJ?

Håper noen har vært borti lignende og kan hjelpe meg litt på vei for jeg aner ikke hva jeg egentlig ser etter her:o

Mvh Tor Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en diff du kan få av meg om du ønsker å betale portoen. Fikk ikke plass til den når jeg bringte bilen til deg :o

Halve er fra din bil og andre halve er fra en delebil så det samme gjelder for den som står på bilen din nå,

var dette jeg prøvde for å fikse slakken i drivlinjen når man girer fort som du vet=)

Regner med posten tar godt betalt for å sende en diff, den veier jo ganske mye...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.