Tidvis svart røyk fra 3,3 TDI common rail ""LØST""

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører på motorveien i jevn fart så kan den plutselig begynne å ryke svart, å når jeg da prøver å gi bittelitt mer gass ryker den bare enda mer uten at den gir mer kraft, men om jeg trør gassen inn så legger jeg igjen en svart røykdott av en annen verden, da går den røykfritt igjen i opptil 5 minutter.

Hva kan dette skyldes?

motor.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom, jeg har Vag-Com. Må innom deg snart uansett for pumpedelene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Vag-Com Jeg og Petter, men ingen Feilkoder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan en komp.test av motor være en idè? Eller sjekke om det er slark i turbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Vag-Com Jeg og Petter, men ingen Feilkoder.

 

Kjenner jeg deg rett Tom, så er det vel ikke noe kjøretøy på 4 hjul du har som er orginalt : smil :

Sett ECU tilbake til orginal stand du, så skal du se den svarte røyken blir til normal igjen : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig at dette ikke genererer feilkode® : klø : Hadde det vært en gammel rotasjonspumpe TDI motor hadde jeg tippa nåleløftesensor, ganske lik feil, men siden du har CR så røk den teorien. Du kan jo sjekke om det er turboen som kutter med Vag-Com eller logge LMM for å se om det er noe muffins der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er klin orginal bortsett fra lyktene Kristian.

Når du har en V8 TDI så er det ikke noe poeng å forandre på chippen, det drar godt nok uansett.

 

Kjenner jeg deg rett Tom, så er det vel ikke noe kjøretøy på 4 hjul du har som er orginalt : smil :

Sett ECU tilbake til orginal stand du, så skal du se den svarte røyken blir til normal igjen : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en teori om at det kan være EGR ventilene som kødder, tenkte å blende de først nå en dag.

Det dumme er at det er en halte feil som kommer å går.

 

Merkelig at dette ikke genererer feilkode® : klø : Hadde det vært en gammel rotasjonspumpe TDI motor hadde jeg tippa nåleløftesensor, ganske lik feil, men siden du har CR så røk den teorien. Du kan jo sjekke om det er turboen som kutter med Vag-Com eller logge LMM for å se om det er noe muffins der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så kaldt i stavanger som det er på værmeldingene for tiden? Da kan det være så enkelt at bilen ikke forbrenner dieselen skikkelig pga. kulden!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så kaldt i stavanger som det er på værmeldingene for tiden? Da kan det være så enkelt at bilen ikke forbrenner dieselen skikkelig pga. kulden!

 

Hehe, morsom teori men når det er kaldere så er det mer luftmengde tilgjengelig og altså lettere å brenne fullstendig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, morsom teori men når det er kaldere så er det mer luftmengde tilgjengelig og altså lettere å brenne fullstendig ;)

 

Greit nok det, men har problemer på arbeid med at det er litt lite parafin i vinterdieselen, som gjør at den forbrenner dårlig i -20c :) kan være en tilfedighet og.

 

Merker selv at dieseldyret mitt går bedre når gradestokken kryper nedover, så er klar over det. Jo kaldere lufa er jo mer oksygen er det plass til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Misstanke om EGR ventilene viste seg å være rett, en slange på en av EGR ventilene var ikke på.

Satte den på samtidig som at jeg blendet begge EGR ventilene, så nå går den som en drøm uten røyk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.