Hva har jeg prøvd å selge egentlig?

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli forvirret! Jeg har i allefall trodd følgende :

 

Dette er grenrør?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er manifold ? :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg ser det ut som om du har rett i begge tilfellene.. Men du kunne kanskje spandert noen større og ikke så mørke bilder så hadde det blitt litt enklere å se...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg ser det ut som om du har rett i begge tilfellene.. Men du kunne kanskje spandert noen større og ikke så mørke bilder så hadde det blitt litt enklere å se...

 

De er på rundt 80 kb begge to. Noe seriøst galt med kameraet mitt. Bekalger. Om jeg kan få lov for admin til å poste to bilder på vær 900 kb så hadde det vært greit =)

 

 

Det er i allefall til en 2.0 Gti 16v.... Humm... Forvirret å lettlurt. De er fortsatt til salgs. Dynamo til samma bil også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det du har der er downpipe og Eksosmanifold. Hadde de to delene vært i en del (og ikke støpt men rør hele veien), så hadde du hatt et grenrør. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er et grenrør!

 

brospeed-header.gif?osCsid=5b4e1ed70cc38

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eksosbiten på min 2.0 16V så mer ut som et todelt grenrør, mandrell-bøyde rør istedet for støpt manifold. Var litt snålt det der, du fikk et (skam)bud av meg pr PM, det kan du se bort fra siden det ikke er samme type manifold som jeg hadde før..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

attachment.php?attachmentid=14251&stc=1

Når jeg har kjøpt slikt har forhandleren kalt det et grenrør.

 

Ordet downpipe er jo "nynorsk", og brukes så vidt jeg vet mest på biler som har turbo, og altså bare ett rør fra turboen ned til eksosrøret, dermed blir det feil å definere dette som en "gren"

 

Det Per viser er også et grenrør.

Amerikanerne kaller dette en header.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eksosbiten på min 2.0 16V så mer ut som et todelt grenrør, mandrell-bøyde rør istedet for støpt manifold. Var litt snålt det der, du fikk et (skam)bud av meg pr PM, det kan du se bort fra siden det ikke er samme type manifold som jeg hadde før..

 

Den er grei =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det jeg selger er altså :

 

Eksosmanifold og downpipe....(?) Og det er til en 2.0 16v ja? (siden det var en som ikke kjente det igjen eller no?)

 

Faen skal jeg gjøre med de tinga der da? =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik så det ut på min 2.0 16V ABF. Er egentlig fra en 94 Passat, men skulle tro de var like de motorene.

eksos.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Damn! Nå blir det snart kasta! Dritt lei av det! vet jo ikke hva jeg skal gjøre med det en gang....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Damn! Nå blir det snart kasta! Dritt lei av det! vet jo ikke hva jeg skal gjøre med det en gang....

 

Det du har er til 9A motoren. ABF motoren som SpeedWell har er tydeligvis ikke likt. Men så er det jo to ganske forskjellige motorer også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det seg ikke slik at vi får en del mer hk av et nytt grenrør ?

Eks. selges det grenrør på http://www.raceland.no

 

Hvordan er dette å montere ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det seg ikke slik at vi får en del mer hk av et nytt grenrør ?

Eks. selges det grenrør på http://www.raceland.no

 

Hvordan er dette å montere ?

 

Jo, det stemmer. Er ikke vanskelig å montere om du er vant til å skru litt fra før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det stemmer. Er ikke vanskelig å montere om du er vant til å skru litt fra før.

 

Nei, er ikke så vant me å skru så masse i motoren, har ikke så mye peiling egentli : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.