Vibrasjoner løsnet strømledning til radio

Anbefalte innlegg

Det skjedde da jeg rygget. Det vibrerte no' salig mye i dashbordet, sikkert fordi jeg slapp clutchen litt fort, og så kuttet radioen ut.

Det er null strøm i begge den røde og gule ledningen. Spørsmålet mitt er da om jeg kan ta konstant- og tenningsstrøm fra sikringsboksen i stedet for å feilsøke i evigheter etter en løs ledning.

Svar mottas med takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ta strøm fra slik du beskriver, men det er ikke bare en sikring da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått så går kupélyset på samme sikring, og det fungerer fremdeles fint!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke hvilken spiller eller bil dette er men pleie jo verr egen sikring bakpå radioen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Golfen min, og jeg har sjekket den sikringen også, og den funker fint. Har prøvd med en annen spiller og den funket heller ikke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

viss det verken er strømm på teninga og konstant strømmen, så kan det jo vere at det er joringa som har ryki har du sjekke strømmen med - rett på ramma?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sjekket ved å jorde i sigarettenneren og det var ikke noe strøm der. Jeg har ikke sjekket med å jorde rett fra rammen, men kan prøve det! Men er det vanskelig å ta uttak av strøm fra sikringsboksen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke vansklig det nei, men da får du jo ikke sånn at den skrur seg av og på sammen med teninga da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fant jeg ut problemet: det er bare tenningsledningen som ikke får strøm. Det er vel bare å følge ledningen til tenningen og koble på nytt? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant problemet... Jeg dreit meg loddrett ut her; fordi det var bare en jævla sikring. Radioen i Pasadenaen har egen sikring, men så vidt jeg husker i den andre Golfen min fra 1988 så var radioen på sikringen til kupélyset og slikt.

Jaja, da vet jeg det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.