Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Kjøpte meg en A4 1.8TQ B6 for noen uker siden. Fikk opplyst at den var chippa til 215hk hos TS Racing. Er bytta til rustfritt eksos også, så det er vel TS sin stage 3 som er 215hk/340nm. Fikk også opplyst at clutchen nylig var byttet til en ny originalclutch pga den forrige var slitt.

 

Problemet mitt er at jeg merker tendenser til at denne nye clutchen allerede er dårlig, evt at den aldri ble bytta? Når jeg holder clutchen og slipper den på litt turtall i 3.gir, slurer den bare. Merker også til tider clutchlukt i bilen ved ganske normal kjøring.

 

What's my play? Kan originalclutchen rett og slett være for dårlig for denne ytelsen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den er for dårlig, den holder bare såvidt når motoren er original......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget mulig clutchen ikke tåler den effekten ja. Tåler svært lite, selv med orginal motor. Anbefaler å kjøpe forsterka lamell og trykkplate fra f.eks 034motorsport.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

 

Problemet mitt er at jeg merker tendenser til at denne nye clutchen allerede er dårlig, evt at den aldri ble bytta?

 

 

Ingen kvittering som følgte med bilen på at den er byttet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen kvittering som følgte med bilen på at den er byttet?

 

Fikk med et hefte med masse kvitteringer på diverse, men fant ingen for clutchen. Hva gjør jeg om tidligere eier ikke kan skaffe kvittering?

 

Er denne pakka her riktig valg? http://www.034motorsport.com/clutches-flywheels-034motorsport-clutch-flywheel-packages-audi-a4-18t-228mm-clutch-flywheel-package-p-19065.html

 

Har skrukyndige slektninger, så jeg sparer nok de lappene verkstedet skal ha :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk med et hefte med masse kvitteringer på diverse, men fant ingen for clutchen. Hva gjør jeg om tidligere eier ikke kan skaffe kvittering?

 

Er denne pakka her riktig valg? http://www.034motorsport.com/clutches-flywheels-034motorsport-clutch-flywheel-packages-audi-a4-18t-228mm-clutch-flywheel-package-p-19065.html

 

Har skrukyndige slektninger, så jeg sparer nok de lappene verkstedet skal ha :)

 

Om du har ingen kvittering eller du kan legge frem noe skriftelig at den skulle vært skiftet er det væll lite å gjør med det vil jeg tru..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget mulig clutchen ikke tåler den effekten ja. Tåler svært lite, selv med orginal motor. Anbefaler å kjøpe forsterka lamell og trykkplate fra f.eks 034motorsport.

 

Hva med svinghjul? Trenger ikke å byttes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med svinghjul? Trenger ikke å byttes?

 

I utgangspunktet er svinghjul også for dårlig.

Det som kan skje hvis du oppgraderer clutch å Tp.. Er at svinghjulet vil si fra.. Ved å gi vibrasjoner.

 

Det er jo clutchen din som tar støyten nå... Når den slutter å slure går jo krafta videre på svinghjulet..

 

Anyways du trenger vel strengt talt bare ny sterkere trykkplate som kliper bedre;) om clutchen er ny

Clutchen slurer fordi trykkplata ikke klarer å klipe hardt nok:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utgangspunktet er svinghjul også for dårlig.

Det som kan skje hvis du oppgraderer clutch å Tp.. Er at svinghjulet vil si fra.. Ved å gi vibrasjoner.

 

Det er jo clutchen din som tar støyten nå... Når den slutter å slure går jo krafta videre på svinghjulet..

 

Anyways du trenger vel strengt talt bare ny sterkere trykkplate som kliper bedre;) om clutchen er ny

Clutchen slurer fordi trykkplata ikke klarer å klipe hardt nok:)

 

Ikke helt sikker på hvordan jeg skal tolke det du sier.. Svinghjulet er for dårlig og kan gi vibrasjoner, men jeg trenger bare sterkere trykkplate?

 

Er kanskje best å kjøpe et kit med både trykkplate og svinghjul?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt sikker på hvordan jeg skal tolke det du sier.. Svinghjulet er for dårlig og kan gi vibrasjoner, men jeg trenger bare sterkere trykkplate?

 

Er kanskje best å kjøpe et kit med både trykkplate og svinghjul?

 

Det jeg mener er at svinghjulet er for dårlig til den effekten, får du en bedre trykkplate slik at clutchen slutter å slure , vil kraften overføres fra sluringa på clutchen til å gå direkte på svinghjulet.

 

Så ja nytt svinghjul og ny trykkplate trenger du;) HVIS. Clutchen er ny, eller hvis den ikke er helt utslitti,

Kan si det sånn her da, kamerat bytta motor i sin nå.. Fra 2.3 10v til 2.2 20v turbo, vi bruker clutchen fra 2.3 (som har gått over 300k) på 2.2 20v turbo som har nesten 150hk mer å en hel del nm mer en 2.3 vi bruker Sachs trykkplate å clutchen slurer ikke for 5 flate øre;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fatter ikke hvorfor svinghjulet ikke er godt nok?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dobbelmassesvinghjulene på disse bryter sammen pga MOMENTET du får etter chip. Fjærene inni svinghjulet svikter, og du vil oppdage at når du har fullt moment så "brummer"/vibrerer det plutselig mye mer i bilen. Da er det like greit å ha singelmasse svinghjul, og da får du jo automatisk et lettere svinghjul også, med de fordeler det gir :)

Anbefaler ECS tuning sitt RA4-sett, med S4 2.7T trykkplate/lamell. Kan deretter lett oppgraderes til RS4 oppsett om du får lyst på ennå mer bitt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fatter ikke hvorfor svinghjulet ikke er godt nok?

 

Hvis en skrue tåler 40nm.. Å du drar til med 140 hva skjer da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg holder clutchen og slipper den på litt turtall i 3.gir, slurer den bare.

Kanskje dette er grunnen? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har frem til nylig hatt en A4 B5 med 1,8T. Jeg monterte K04-15 turbo og en masse andre oppgraderinger, så motoren gav ærlige 230hk og mye mer moment enn chippede K03 klarer. Da jeg monterte oppgraderingene hadde bilen gått 190 000km. Jeg kjørte 3 år/35 000km med den oppgraderte motoren, og solgte altså bilen nylig.

 

Bilen hadde original klutsj og svinghjul, aldri vært byttet. Og det gikk helt fint. Selvfølgelig, jeg merket tidlig etter trimmingen at dersom jeg prøvde å gire ned fra 4.gir til 3.gir på motorveien, og gav masse gass før jeg løste i 3.gir, så sluret klutsjen. Samme fra 5.gir til 4.gir selvfølgelig. Resultatet var at jeg aldri gjorde dette mer. Jeg giret ned, hadde kun moderat turtall ved løsing og gav deretter gass. Så kjørestilen har mye å si. Jeg gav alltid mye på når jeg kjørte med bilen, men var obs på hva som ville ta knekken på klutsjen. Jeg kjøpte faktisk inn oppgradert svinghjul og klutsj fra 034-motorsport, men kom aldri så langt at jeg monterte det. Så nå går det på den nye a6'en isteden. Klarer nok fint å slite ut original klutsj med originalmotor som yter 150hk, men jeg klarte fint å ikke slite ut originalklutsj med en svært oppgradert motor.

 

Nå hadde jeg 2wd, med Quattro slites klutsjen selvfølgelig raskere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje dette er grunnen? : klø :

 

Det gjorde jeg kun for å teste for sluring da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler ECS tuning sitt RA4-sett, med S4 2.7T trykkplate/lamell. Kan deretter lett oppgraderes til RS4 oppsett om du får lyst på ennå mer bitt :)

 

Burde Jeg gå for stål eller aluminium kit? Aner ikke hva fordeler/ulemper med de forskjellige er.

 

Tusen takk for innspill folkens!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.