#1 Skrevet Desember 19, 2010 Lurer på å sende inn org lamellen for å få den bygd om til 4 puck sinter lamell. Gjelder en passat tdi 4 motion 130hk PD snart med større turbo og map. Dette kommer til å fungere vel? Har tidligere hatt 4 puck sinter på vr6, og det fungerte greit, men god pedal følelse synes jeg. Blir vel ikke noe verre med henhold til at det er dobbelt masse svinghjul på passaten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 19, 2010 hahaha... Nå så jeg for meg en Passat TDI stv, som hopper i gang med 17:1 i kompresjon og clutchen er av/på ut av en annen verden Tror det kan gå fint jeg Glenn Ove. Den blir bare litt mere bestemt i det du skal ta igang. Slik var min 4 pyck uten fjører iallefall. Fungerte helt fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 19, 2010 Men ville fått tak i enkelmasse svinghjul i hvertfall.. Ellers tviler jeg på at clutchoppgraderingen har noe å si.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 19, 2010 Men ville fått tak i enkelmasse svinghjul i hvertfall.. Ellers tviler jeg på at clutchoppgraderingen har noe å si.. Skal på ingen måte ta den helt ut her. Clutch og turbo har gått 247.000km nå, og jeg ser for meg at det er på tide å bytte noen deler. Kommer til å beholde dobbeltmasse svinghjulet, men med sinter clutch. Er vel momentet som dreper svinghjulet og ikke effekten. Ut i fra dyno resultater fra passat avf med kkk bv43 turbo og map så er blir det ikke mer enn ca 390Nm og ca 210HK. Så da burde dobbeltmasse svinghjulet holde helt fint skulle man tro. Skal bytte til et som har gått mye mindre. Vil ikke ha noe vibrerende og skranglete kasse på tomgang. Det får bli på einzeren min:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 19, 2010 hahaha... Nå så jeg for meg en Passat TDI stv, som hopper i gang med 17:1 i kompresjon og clutchen er av/på ut av en annen verden Tror det kan gå fint jeg Glenn Ove. Den blir bare litt mere bestemt i det du skal ta igang. Slik var min 4 pyck uten fjører iallefall. Fungerte helt fint. hehe. satser på det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 19, 2010 Ser for meg at svinghjulet tar kveld fortere enn med originalclutch, da rykk og napp fra clutchen LETT bunner fjørene og gir svinghjulet grisebank Hvorfor ikke hel lamell, men mer aggresivt belegg? Skulle absolutt ha fått gjort noe med trykkplata også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 19, 2010 Ser for meg at svinghjulet tar kveld fortere enn med originalclutch, da rykk og napp fra clutchen LETT bunner fjørene og gir svinghjulet grisebank Hvorfor ikke hel lamell, men mer aggresivt belegg? Skulle absolutt ha fått gjort noe med trykkplata også. Ja, det tenkte jeg ikke på. sies at rs4 clutch bolter rett på org svinghjul, og at rs4 trykkplate også passer man man får maskinert tykkere styrepinner på svinghjulet. Kanskje det holder mer enn bra nok? til det jeg er ute etter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...