#1 Skrevet Desember 20, 2010 Halloen! Jeg har kjøpt meg nytt speedometer til Passaten med stor kjørecomputer. Om jeg har forstått ting rett så sitter startsperren (immobilizer) i denne, og jeg må således kode nøklene på nytt etter bytte. Fant dette hos Ross Tech, men skulle gjerne hatt litt input fra noen som har gjort dette tidligere før jeg setter i gang. Småkjipt om det ikke fungerer for å si det sånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 20, 2010 Du trenger pinkoden fra ditt system pr i dag også trenger du pinkoden til det nye speedometeret du har kjøpt deg. Deretter er det bare å følge anvisningene fra ross tech; cluster swap deretter key matching. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 20, 2010 Og pinkoden må jeg på Møller for å få? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 20, 2010 Og pinkoden må jeg på Møller for å få? Tviler på du får den der, da møller kobler seg opp direkte til tyskland ved koding av nøkkler. Pin koden SKAL i grunn følge bilen på en liten lapp. Men er ikke uvanlig at denne forsvinner etter ett par eier-bytte. Derimot kan du lese ut koden selv, men trenger utstyr som koster ca 1000,-. Dette har jeg. Enkle greier i grunn. Tar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 20, 2010 Jeg får mye rart på Møller så jeg ville ikke avfeie den muligheten riktig enda Hvilket utstyr er det vi snakker om forresten? At pinkoden forsvinner tviler jeg ikke på. Har tatt en del navier i innbytte fra biler som bare er uker gamle, og allerede da er navikoden vekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 20, 2010 Jeg får mye rart på Møller så jeg ville ikke avfeie den muligheten riktig enda Hvilket utstyr er det vi snakker om forresten? At pinkoden forsvinner tviler jeg ikke på. Har tatt en del navier i innbytte fra biler som bare er uker gamle, og allerede da er navikoden vekk http://www.bilkabel.com/~bilkaekq/index.php?main_page=product_info&cPath=28_1&products_id=24&zenid=a2bd8d05fda52643f74af78729392bd7 EDIT; Den kabelen kan jo også justere km-stand, så da får du jo korrigert det "nye" speedometeret også (da går jeg utifra et brukt speedo, og ikke fabrikk-nytt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 20, 2010 Takker! Speedometeret er brukt ja. Kjøpt av en høgger i Sverige 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 20, 2010 Pinkoden til startsperren er ikke noe som blir levert med/- skal følge bilen, det er noe som ble avviklet i god stund før 2000. Teknikerne hos merkeverkstedet ser heller ikke pinkoden når VAS kobler seg opp til FAZIT via telediagnose, men koding og bytting er noe de kan gjøre uten at jeg vet prisen de tar for dette. Den kabelen det blir linket til har jeg ingen erfaring med selv, men vet at det finnes både og gode og dårlige historier med bruk av det verktøyet der. Originalen har også en vesentlig nyere programvareversjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 20, 2010 Skal sjekke med Møller uansett, men frykter at de skal ha en liten formue selv om jeg løsner alt av deksler og speedo slik at det er ut med det gamle og inn med det nye + koding. Vi får se... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 20, 2010 (endret) Dem ville ihvertfall ha 1700,- for en komplett ny nøkkel + 600,- (minus rabatt) for å kode den. Valget mitt ble ihvertfall enkelt da mtp reiseutgifter ++. Ble faktisk billigere å kjøpe den kabelen da. Får vel litt rabatt der også tror jeg. Er jo klubb-medlem som driver den butikken. http://forum.vwaudi-club.no/member.php?u=7675 om jeg husker rett. BTW; Den kabelen funket gull på Passaten min ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...