9" X 18" felg - Audi 100 c4 Sedan

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som kan si meg om 18 toms felg i 9` bredde passer rett på, på en 94 Audi 100 2.3E c4 Sedan FWD, foran og bak uten problem ? Felgen det er snakk om er InterAction LM Replica :P: vinke :

Tenker da uten å måtte valse hjulbuer å bruke spacere.

Er det mulig å få 9` felg godkjent i vognkortet ?

Bilen min er senka med coilovers.

Hvilken ET er best for denne bilen ? Har valget mellom ET35 eller ET45 : klø :

Har bestemt meg for å ha 225/40R18 dekk.

Vil ha hjula lengst mulig ut, uten at de stikker utfor skjermkant å blir ulovlige : rock :

Takker for svar:

Fredrik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe her ? Det begynner å haster litt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe her ? Det begynner å haster litt ;)

InterAction lm kopiene er veldig dårlige kopier ligner jo nesten ikke på LM en gang: rolleyes sikker på du vil ha de? er mye annet snadder og på markedet. 9x18 et 35 med 225 40 dekk passer ganske greit på 100 felgkanten vil nok ligge flusj med sjermene muligens en liten antydning utfor foran men du redder det inn med strekken på dekka vil eg tro. om du vil få det godkjent spørst vel, men det er vel strengt tatt ikke heilt nødvendigt;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det er snakk om Fredrik, da er det et krav at det må godkjennes :P

Neida, men synes at du skal bare låne Frode sine felger og prøve de på Fredrik, så får du et klart svar om det passer eller ikke ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det er snakk om Fredrik, da er det et krav at det må godkjennes :P

Neida, men synes at du skal bare låne Frode sine felger og prøve de på Fredrik, så får du et klart svar om det passer eller ikke ;)

Takk for svar Lasse.

Jeg liker Interaction LM Reps felgene kjempegodt jeg da men..Hver sin smak : rock :

Hehe Dagi : smil :.

Krav og krav. Alt trenger nødvendigvis ikke være godkjent, men jeg liker å vite at ting er på stell ,

slik at jeg slipper noe krøll med Tekninsk å Onkel Politi langs veiene ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 9x18 et45 med 225 dekk på min s4, fabrikksenket karosseri, har ingen problemer med høyden men enkelte ganger med fullt rattutslag så subber det litt i innerskjermene, no er jo hjulbuene på s4 litt større, og sett rett ovenfra så er mønsteret på dekket rett innenfor, selve felgkanten stikker utenfor for det er litt strekk.

Så der har du no ett eksempel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette oppsettet er jeg redd du må skyte en hvit pil etter på standard 100 skjermer. Ihvertfall om du vil kjøre OEM skjermbuer og lav bakkeklaring. Sorry!

Du har to "problemer".

1. Subbing av dekk mot skjermkant foran.
  2. Felgen din butter innover mot fjærbeinet.

For å ta det siste først. Med ET35 er det mulig en 9" felg går klar av fjærbeinet (det gjør det garantert ikke med ET45). Her kan du enkelt måle deg frem til hva som passer ved å bruke ditt nåværende oppsett som sammenligningsgrunnlag. Mål dagens avstand fra felgkant til fjærbein.

Det samme kan du gjøre for å finne ut om det blir plass til dekket utover. Sett på spacere på dagens 17" med 225-dekk så du har 35mm effektiv ET. Ut å kjør og se om det subber!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5x18 et35 fremme om det ikke går, Fredrik ;)

Torstein, kan det passe med 9" bak på hans bil? Eller bør han i såfall velge 8,5x18 et35 rundt hele? (Som vil passe)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

no må jeg sjekke ET min, var sikker på det var 45.

Men Dag: 9" bak skal no vel gå fint så lenge det ikke er annen sporvidde på fwd kontra 4wd eller med ekstremsenk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis som hadde Azev A i 9,5x17 ET 30 med 235/45 og det subbet såvidt i innerskjermene. 9 ET 36 bygger like langt inn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

no må jeg sjekke ET min, var sikker på det var 45.

Men Dag: 9" bak skal no vel gå fint så lenge det ikke er annen sporvidde på fwd kontra 4wd eller med ekstremsenk.

Takker!

Fredrik må nesten bare prøve seg frem da, med tanke på panhard-staget i bakstillingen, evt. space litt ut på den ene siden :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette oppsettet er jeg redd du må skyte en hvit pil etter på standard 100 skjermer. Ihvertfall om du vil kjøre OEM skjermbuer og lav bakkeklaring. Sorry!

Du har to "problemer".

1. Subbing av dekk mot skjermkant foran.
  2. Felgen din butter innover mot fjærbeinet.

For å ta det siste først. Med ET35 er det mulig en 9" felg går klar av fjærbeinet (det gjør det garantert ikke med ET45). Her kan du enkelt måle deg frem til hva som passer ved å bruke ditt nåværende oppsett som sammenligningsgrunnlag. Mål dagens avstand fra felgkant til fjærbein.

Det samme kan du gjøre for å finne ut om det blir plass til dekket utover. Sett på spacere på dagens 17" med 225-dekk så du har 35mm effektiv ET. Ut å kjør og se om det subber!

Da er vertfall en ting sikkert :P.....

Da blir det nok ikke 9 toms på meg....Får heller gå for 8 eller 8.5" ET35 da, helt rundt : rock :

Noen som kan svare helt klart om 8" eller 8.5" ET35 passer med 225/40 R18 dekk ?

Har prøvt 8.5" på bilen tidligere å felg gikk på å alt så bra ut, men jeg kjørte ikke med bilen da, så lurer dermed på om dette vil passe me tanke på å kjøring/svinging helt om osv ?

Om det subber litt betyr ikke allverdens. Da får jeg i verste fall heise bilen akkurat nok til at de ikke subber lengre.

Står tross alt justert i bånn nå så :P.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8x18 blir fort en veldig anonym dim helt rette dekksider og mye dekk.

Du vil jo ha det litt spesielt og går eg ut fra.

Ikke sånn som fru Hansen på hjørna har det? gå for 8,5x19 med 225 35 dekk synst det passer bra med

19" på så stor bil ;) såg du ikke bilder av min 100 med 19" bbs ch replica felgene? den var riktig nok ikke så lav og fin som din men: flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen din er ikke SÅ mye lavere en min fredrik, så 8,5x18 et35 passer nok.

Og nei, det skader ikke å prøve med 9x18 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.