Sporadisk feilmelding på bremser Passat, hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Hei.

Får følgende melding i displayet på min 2002 1.9 TDI Passat Highline:

Stop

Break

Fault

Service

Manual

(tror jeg det var..)

Etterfulgt av tre "pip" og at lyset for bremser blinker.

Det merkelige er at denne feilen kommer 90% av tiden kun når jeg ligger i en høyresving på glatt føre med litt godt "driv" (ikke råkjøring)!?! Meldingen forsvinner som regel av seg selv etter ett slik varsel, ofte så snart jeg har fått kjørt ut av svingen. Kan ikke huske mange andre ganger at denne kommer i venstresvinger eller på rette strekninger. Det virker også som om meldingen kun kommer når jeg ligger over 30-40 kmt.. Bremsene funker fint.

Noen som har anelse om hva dette kan være? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket om du har nok bremsevæske i beholderen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket om du har nok bremsevæske i beholderen?

Var det 1. jeg tenkte også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DOH!

Tror dere ikke at det var omtrent tomt oppi bremseveskebeholderen!

Litt flaut at jeg ikke sjekket denne først, men siden bilen var inne på storservice i oktober regnet jeg med at det sikkert ikke kunne være enkelt..

Da spørs det bare om jeg ikke har en lekkasje et sted..

Hadde beholderen vært tom på servicen, så regner jeg med at de hadde oppdaget dette. De sjekket nemlig bremseklossene siden jeg fikk feilmelding på at de var slitt (varselledningen hadde røket), håper ikke de gjorde noe rart under der da som har ført til en evt lekkasje... Fyller på idag, så får jeg følge med.

Takker for tips!

Mvh (flau) Truls.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du nevner med bremseklossene dine så kunne det også vært den følern som ga utslag i god-sving mot 1 side og computern tror den kjenner at noe ikke har standardverdi lenger og ber deg sjekke tykkelsen på klossene. Bra det var noe så simpelt som bremsevæske da =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du nevner med bremseklossene dine så kunne det også vært den følern som ga utslag i god-sving mot 1 side og computern tror den kjenner at noe ikke har standardverdi lenger og ber deg sjekke tykkelsen på klossene. Bra det var noe så simpelt som bremsevæske da =)

Klossene er ok ja, de sjekket jeg med en gang jeg fikk den alarmen for klosser i høst..

Nå har jeg fylt etter bremseveske. Det var slett ikke tomt som jeg trodde, men nivået var nesten på minimum. Har nå kjørt en stund og alarmen kommer ikke lenger. Satser derfor på at det var så enkelt som lite veske i beholderen.. :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.