#1 Skrevet Desember 20, 2010 Lurer på hva de sikringene som er over ecu er til. Har hatt problem med at den ene sikringa lengst til høyre har gått av og til men i dag er det nå sikring nr3 jeg kjører med. Så det virker som det bare blir kortere mellom hver gang. Sikringa går når jeg skal starte bilen og da vil den ikke starte,virker som den kutter tenninga eller noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 20, 2010 Har dette problemet på min s6 også.. Er da plaget med at sikring med rød sokkel (5amp) går så lenge hjernen er koplet i. Se litt på min tråd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 20, 2010 Fant på denne siden (http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/ecuf20v.html) "The later model S4/S6 vehicles accordingly to the Bentley, use a 5 Amp circuit breaker, S102 designation, in the same location, instead of the 5 Amp fuse for this memory circuit." Vil det si at på de siste modellene av s4/s6 c4 så er det ikke en sikring som står på s102 designation men en "circuit braker"? er ikke det det samme som en sikkring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 21, 2010 Fuse er en sikring som må byttes hvis den ryker , en circuit breaker er en automat-sikring som kan resettes uten å måtte byttes hvis den ryker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 21, 2010 Ok,da skulle det ikke gjøre noe om det står en vanelig sikring der. Men Hvorfor går den? Kortsluttning på hjernen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 21, 2010 Ok,da skulle det ikke gjøre noe om det står en vanelig sikring der.Men Hvorfor går den? Kortsluttning på hjernen? Har kommet så langt å funne ut at det muligens er et holde-relè internt i hjernen som er kortsluttet. Om du er en ræser på finelektronikk så er det en mulighet å lodde ut å bytte. Har kjøpt ny hjerne selv. Venter bare på postmannen Fant en manual på nett der det var el.skjema på alle interne krestser til hjernen, men klarer ikke finne den igjen. Den hadde svaret til dette tullet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 21, 2010 Har kommet så langt å funne ut at det muligens er et holde-relè internt i hjernen som er kortsluttet.Om du er en ræser på finelektronikk så er det en mulighet å lodde ut å bytte. Har kjøpt ny hjerne selv. Venter bare på postmannen Fant en manual på nett der det var el.skjema på alle interne krestser til hjernen, men klarer ikke finne den igjen. Den hadde svaret til dette tullet. Nei noe lodding i hjernen er ikke noe for meg,får se da om eg må gå til innkjøp av en ny/brukt) etterhvert om ingen kommer med noen annen ide;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...