#1 Skrevet Desember 20, 2010 Min 00-Passat har nesten ikke nær-lys lenger. Er orgionale xenonlykter. Vil det hjelpe å skifte berre pærene, eller er det noe annet som også bør skiftes. Pærene er ca 1,5 år og er kjøpt på Biltema. Mvh Edvin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 20, 2010 Vasket lykten i disse salt tidene? Kan prøve å bytte pærene for og se om det blir bedre.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 20, 2010 Hee, hee, ja lyktene er vasket. Det har egentligt aldri vert noe serligt godt lys på bilen disse snart 6 åra jeg har hett den. Tenner/ballast, er det noe som heter det og som kanskje bør skiftes??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 20, 2010 tja, kan hende dem begynner og bli dårlig men bør ikke være nødvendig, kan jo oppgradere til 55w 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 21, 2010 Høres kanskje dumt ut, men kan lykteglassene være matte? Hjelper evt. å polere dem opp med maskin. Evt. måle ladespenningen. Fikk selv mye bedre lys på en bil jeg hadde med Ladac spenningsregulator. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 21, 2010 Jeg har samme problem på min bil. S3 med originale xenonlykter. Har prøvd å skifte pærene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 21, 2010 Edvin: Prøv å bytt til skikkelige pærer og ikkje fra Biltema:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 21, 2010 Høres kanskje dumt ut, men kan lykteglassene være matte? Hjelper evt. å polere dem opp med maskin. Evt. måle ladespenningen. Fikk selv mye bedre lys på en bil jeg hadde med Ladac spenningsregulator. Har faktiskt vert inne på tanken selv ang. lykteglassa. Dei er jo av noe plastliknende matriale, hvordan polere/slipe desse?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 21, 2010 Edvin: Prøv å bytt til skikkelige pærer og ikkje fra Biltema:) Helt klart. Skal kjøpe Osram el. Phillips med k4300 som er orginalt, for å se om alt blir betre da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 21, 2010 trenger ikke være pærer til 1500kr stk for at de ska lyse godt, jeg kjøpte k8000 pærer på ebay for en latterlig sum av 11 dollar, se link http://cgi.ebay.com/ebaymotors/D2R-D2S-D2C-HID-Xenon-Replacement-Bulb-x-2-8000K-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem27b1acecb3QQitemZ170484624563QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories Helt klart. Skal kjøpe Osram el. Phillips med k4300 som er orginalt, for å se om alt blir betre da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 21, 2010 Hei.har selv noen matte glass på xenonlyktene.Kjøpte sånn poleringssett,men med dårlig futt i.Vurderer å våtslipe glassene først med smergel eller noe,full av små steinsprang somm ikke kunne poleres. Har tatt for meg ei lykt,å det hjalp noe.Får ta en tørn til sommeren igjen. ikke særlig imponert over lysene ellers jeg heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 21, 2010 Har faktiskt vert inne på tanken selv ang. lykteglassa. Dei er jo av noe plastliknende matriale, hvordan polere/slipe desse?? Litt grov rubbing/lakkrens og poleringsmaskin gjør susen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 22, 2010 trenger ikke være pærer til 1500kr stk for at de ska lyse godt, jeg kjøpte k8000 pærer på ebay for en latterlig sum av 11 dollar, se linkhttp://cgi.ebay.com/ebaymotors/D2R-D2S-D2C-HID-Xenon-Replacement-Bulb-x-2-8000K-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem27b1acecb3QQitemZ170484624563QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories Jeg ville nå ikke kjøpt 8000K pærer, da dette gir et blått lys og ikke et like "sterkt" lys som de lengre ned på skalaen.. 4300K er det som de fleste originalbiler kjører rundt med, som gir best lys, denne fargen på lyset er da noe gulaktig. De fleste som ettermonterer xenonkit, velger 6000K i nærlys/grøftelyktene. 6000K gir et ishvitt lys, som de fleste er fornøyd med. Det gir både et godt lys, samt et fin farge på lyset. Info: K står for Kelvin og står for temperatur, i dette tilfellet, lystemperatur 4300K = 3100 lumen 6000K = 2900 lumen 8000K = 2500 lumen 10000K = 2300 lumen 12000K = 2000 lumen Obs: Dette er cirkatall, men gir en indikasjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 22, 2010 jeg har polert opp lykteglassene(lykteplasten). Brukte autosol på en sånn europris poleringsmaskin, dvs en stor tallerken med 25cm kanskje som roterer. Viktig og ha på litt autosol hele tiden så den ikke går tørr, brukte vel 10-15 min før jeg var fornøyd med resultatet, og lykta blei som ny, den var matt og gav lite lys før behandling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 23, 2010 Takk for tips,tok du lyktene av bilen(mye jobb?)eller dekket du bare til rundt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...