#1 Skrevet Desember 21, 2010 hva er beste motorolje til denne motoren ?? noen som har noen erfaringer ?? vil jo ikke bytte kamaksel hele tiden som jeg ser andre har gjort.... min har gått 195.000 uten noen problemer på noen måte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 21, 2010 hva er beste motorolje til denne motoren ?? noen som har noen erfaringer ?? vil jo ikke bytte kamaksel hele tiden som jeg ser andre har gjort.... min har gått 195.000 uten noen problemer på noen måte... Hyppigere olje skift er nesten viktigere enn en jævlig dyr olje. Jeg bruker Agip på min:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 21, 2010 hva er beste motorolje til denne motoren ?? noen som har noen erfaringer ?? vil jo ikke bytte kamaksel hele tiden som jeg ser andre har gjort.... min har gått 195.000 uten noen problemer på noen måte... Burde vel kanskje bare sjekke det just in case! Bedre og bytte kammer før eventuelt havari! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 21, 2010 hvordan ser jeg om dem er ødelagte????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 21, 2010 To like tråder... Kanskje en moderator kunne slå de sammen...?? Gjennom oljepåfyllings hullet, men dette er ingen bombesikker metode, er forresten en del tråder om denne motoren på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 21, 2010 hvordan ser jeg om dem er ødelagte????? Det beste er og ta av toppdekslet, går greit hvis du kan litt selv, eller har mulighet til og få hjelp, se/kjenn på kammene om de er jevne, hvis de er fordypninger i selve kammen eller du ser at det mangler vippearmer så kan du bare bestille nye kammer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 22, 2010 eg byttet kvar 10.000km på min gamle 2,5 v6. brukte castrol magnatec fullsynt siden det hadde tidligere eiere også brukt. merket at den tikket en del mer etter en stund og da byttet eg olje og tikkingen ble mindre markant. som nevnt over cirka kvar 10.000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 30, 2010 Biltema olje er vel bra saker . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...