#1 Skrevet Desember 21, 2010 hva er beste motorolje til denne motoren ?? noen som har noen erfaringer ?? vil jo ikke bytte kamaksel hele tiden som jeg ser andre har gjort.... min har gått 195.000 uten noen problemer på noen måte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 21, 2010 Hva med å bruke den oljen som er spesifisert og heller skifte ofte? Fakta er vel at det - uheldigvis - vil ryke før eller siden uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 21, 2010 Bilen jeg har gikk 300000km før det var nødvendig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 21, 2010 hva er beste motorolje til denne motoren ?? noen som har noen erfaringer ?? vil jo ikke bytte kamaksel hele tiden som jeg ser andre har gjort.... min har gått 195.000 uten noen problemer på noen måte... Castrol er gjenganger blant favoritter både her på forumet og på andre fora. (Agip for spesielt interesserte, men det er gjerne for trimmede motorer.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 21, 2010 tenkte om dere kjører med hel synt eller mineral... pennzoil anbefaler ikke full synt.... og kun 15w-40 eller 10w-40 ikke dette long life 5w-30 oljene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 21, 2010 Selv kjører jeg kun på hel syntetisk.. 15-40 Er det noen som kjører mineral? (har kun hørt om de som kjører inn overhalede/trimmede motor på mineral) Tror ikke du kan gjøre mye feil med å kjøre castrol edge 15-40. Det som er det viktigste er uansett å skifte ofte olje og filter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 21, 2010 Bilen jeg har gikk 300000km før det var nødvendig.. Jeg hadde denne fra 215000 til 288000km, kjørte Agip Extra HTS 5W-40 med 10k intervaller så den olja gjorde nok jobben sin Anbefaler også turtall, det trengs for å opp oljetrykk og få olja opp i toppene Er ikke uten grunn at det er tidligere havari på de med automatkasse (daukjøring...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 21, 2010 Agip Extra HTS 5w40 Agip gikk jeg for, ser endel anbefalte denna olja. kommer til å kjøre max 10 000pr skift. castrolen som er nevnt er sikkert vel så god men jeg valgte agipen fordi den var en god del rimeligere. og at jeg og maaange andre har fra tidligere gode erfaringer med agip i alt fra orginal 1,8t til "1000 hesters motorer" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 21, 2010 Selv kjører jeg kun på hel syntetisk.. 15-40 Er det noen som kjører mineral? (har kun hørt om de som kjører inn overhalede/trimmede motor på mineral) Tror ikke du kan gjøre mye feil med å kjøre castrol edge 15-40. Det som er det viktigste er uansett å skifte ofte olje og filter.. Helsyntetisk 15-40 ? Hvilket merke ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 21, 2010 Helsyntetisk 15-40 ? Hvilket merke ? Castrol. Ellers på bil nr 2 har jeg kun kjørt biltema sin hel-syntetiske olje uten at jeg har hatt noen problem av noe slag. (Men ordentlig filter da) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 21, 2010 Finnes det i syntetisk da ? Finner bare delsyntetisk..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 21, 2010 Oops 5-40 skulle det være my bad.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 22, 2010 Audi krever sannsynligvis VW 507.00 kvalitet og 5W-30 viskositet. Se i instruksjonsboka. Så er du sikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 22, 2010 (endret) Mineral eller syntetisk. Det fins 3 grunner til å velge mineral: Bilen er så gammel at pakninger og tetninger ikke tåler syntetisk olje. Bilen er så billig og utslitt at man bør bruke veldig billig olje. Nybygd motor som skal kjøres inn. Denne audien passer ikke inn i noen av disse 3 kategoriene. Her er syntetisk olje best. Og det eneste som er bra nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 22, 2010 Audi krever sannsynligvis VW 507.00 kvalitet og 5W-30 viskositet. Se i instruksjonsboka. Så er du sikker. 507.00 er for longfife, (pumpedyse) med dpf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 22, 2010 Audi krever sannsynligvis VW 507.00 kvalitet og 5W-30 viskositet. Se i instruksjonsboka. Så er du sikker. Også en grunn til at disse havarerer, 30k på oljeskift med tynn olje, nei takk.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 22, 2010 507.00 er for longfife, (pumpedyse) med dpf 507.00 er for longLife, (pumpedyse og Common rail) med dpf. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 22, 2010 Derfor jeg satte pumpedyse i () 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...