#26 Skrevet Desember 23, 2010 KAn jo f.eks være at et skovelblad fra den FORRIGE vannpumpa di har flytta seg og satt seg i termostaten din, så den hverken lukker eller åpner skikkelig... Man vet i grunn aldri når man får graps i kjølesystemet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 6, 2011 Fant noen ut av dette? Akkurat samme symptomer på lik bil. Bytta regreim/vannpumpe på verksted idag uten hell. Har også sjekket varmeregisteret å det var ikke tett. Også prøvd å lufte selv. Nå begynner jeg å stå fast å lei dette problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 6, 2011 Løsningen på mitt problem var å spyle varmeregisteret med masse vann og lufte systemet skikkelig slik at det ikke fantes luft i systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 6, 2011 Fant noen ut av dette? Akkurat samme symptomer på lik bil. Bytta regreim/vannpumpe på verksted idag uten hell. Har også sjekket varmeregisteret å det var ikke tett. Også prøvd å lufte selv. Nå begynner jeg å stå fast å lei dette problemet. ble temp sensoren bytta også? den må mest sansynlig byttes da den kan være kokt/ødelagt, det var den på min... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 6, 2011 Nei den ble nok ikke byttet. Glemte å legge til at når jeg prøver å lufte med ekspansjonslokket av kommer det trykk underfra opp i ekspansjonstanken. Som kommer å går med 5 minutters mellomrom. Har jeg lokket på så skjer ikke dette. Men virker som hele kjøleanlegget ikke sirkulerer når jeg har lokket på. Men når jeg har lokket av sirkulerer det litt forså slutte å sirkulere igjen. Blir ikke klok av det her...Har også spylt igjenom varmeregisteret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 6, 2011 Er dette typisk luft eller hva tror folket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet April 8, 2011 Hadde den på verksted igår også uten hell. Prøvde å lufte på alle tenkelige måter. Heiset den opp i baken samtidig som vi prøvde å lufte. Fylte opp den øvre slangen ved radiator med kjølevæske for å være sikker det ikke lå noen luftlomme der.Fylt opp begge slangene ved varmeregisteret også. Også prøvd å kjøre trykk som lager vacum i ekspansjonstanken som skal suge ut lufta i systemet. Men Bilen vil forsatt ikke sirkulere skikkelig å det blåser kaldt i varmeapperatet på tomgang. Kan komme litt varme ved kjøring. Står helt fast her nå. Vet det har begynt å lekke litt på baksiden av toppen i den plastflensen der varmeregisterslangene går inn på. Har bestilt det og skal bytte det til tirsdag. Kan det ha seg at den suger inn luft her? Er vel lite sannsynelig for det blir jo mere trykk i kjølessystemet enn det er utenfor.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet April 8, 2011 Kanskje denne flensen er årsaken? Hmm.. Denne flensen lekker også på min bil.. Sitter vell også en ventil i denne flensen som styrer sirkulasjonen til varmeregisteret? Kjenner igjen sirkulasjons problemet du beskriver.. Tro ikke min er helt bra enda heller. Etterfyller til en stadighet kjølevesle, så jeg må vell også bytte denne flensen... Bestilte du hos møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet April 8, 2011 Tror ikke det sitter noe ventil på den flensen. Ja kosta 174 kr på møller. Greit å få det tett. Tviler på det er hovedproblemet men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet April 13, 2011 Bytta vannhuset i bakkant av toppen idag. Skikkelig knottete jobb. Forsatt kaldt på tomgang. Prøve å kjøre vakum i ekspasjonstanken imorgen å håpe det blir bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet April 14, 2011 En Kia Besta jeg kjørte for noen år siden var slik som det beskrives her. Måtte opp på turtall for å få varme i varmeapparatet. Brukte ikke en dråpe kjølevæske på en tur på 50 mil. Verkstedet diagnostiserte defekt toppakning, noe som ikke er uvanlig på Kia Besta diesel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 14, 2011 Åja. Har målt etter avgasser i kjølevannet så det er nok ikke topppakningen. Etter vi kjørte vakum i ekspansjontanken idag har det begynt å kommee litt varme på tomgang og bra med varme ved kjøring. Så den ble noe bedre etter jeg byttet vannflensen bakkant av topp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...