Audi A4 B5 starter ikke, hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi A4 B5 1.8Q som ikke starter

Her ista så sto jeg på gårdplassen og testa ut det nye anlegget mitt litt, men så plutselig stoppa bilen.

Bilen sto på tomgang når jeg spilte, men så plutselig stoppa bilen. Jeg prøvde å starte den igjen, men den vil ikke. Den kinner(starteren går) men vil liksom ikke tenne.

Jeg kjørte bilen igår, men idag er det nesten 10 grader kaldere.

Det jeg tror kan være feilen er enten kondens, eller att bensinpumpa har ryki. (Og mange av verkstedene er jo selvfølgelig stengt for jula)

Noen som har noen andre forslag?

TAkk på forhånd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hjelper å skrive litt om motor.. diesel, vanlig innsprut, v6 , turbo? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan virke litt banalt, men har du bensin på tanken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hjelper å skrive litt om motor.. diesel, vanlig innsprut, v6 , turbo? :)

Er en vanlig 1.8 Bensin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan virke litt banalt, men har du bensin på tanken?

Godt over halv tank :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka sikringer? Kanskje du korslutta noe når du dreiv på med anlegget? Det er veldig mystisk at den plutselig stopper mens den går..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka sikringer? Kanskje du korslutta noe når du dreiv på med anlegget? Det er veldig mystisk at den plutselig stopper mens den går..

Jepp, har sjekka alt av sikringer, alle er fine. Anlegget er ikke innpå bilens elektriske utenom kun på batteriet.

Jeg ringte til verksted og det var de som kom med alternativet kondens/bensinpumpe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn ut om bensinpumpa går ? Om ikke du hører noe kan du ta av slangen som går inn på fuel railen og se om det kommer bensin når du skrur på teninga ( da bør du ha slangen i en bøtte/flaske/eller lignende)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn ut om bensinpumpa går ? Om ikke du hører noe kan du ta av slangen som går inn på fuel railen og se om det kommer bensin når du skrur på teninga ( da bør du ha slangen i en bøtte/flaske/eller lignende)

OK, bør jeg høre pumpa når jeg vrir om tenninga?

Hvor er fuel railen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja bør høre at releet slår å at den durer litt. men er lett å ta av slangen å se :)

Den sitter til høyre for oljepåfyllingslokket i toppen. Der er et rør som går ned på de 4 dysene. det går to slanger inn på det røret. Det ene kommer fra pumpa, det andre er retur. Den slangen som har skrukobling er fra pumpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at på enkelte biler må motor ha noen runder på starteren for at bensinpumpa skal starte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke på denne mener jeg, hadde samme før jeg puttet inn 1,8t :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at på enkelte biler må motor ha noen runder på starteren for at bensinpumpa skal starte :)

Har sitti lenge nok :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå funnet ut at problemet var bensinpumpa som hadde ryki.

Bilen står på verksted og kommer att antagelig på Onsdag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott det ordnet seg ;) !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott det ordnet seg ;) !

Jada, bare dumt ting er så dyrt:P pumpa kosta vist ca 3000 så kom arbeid i tilegg. Men sånn ere.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.