Strøm tap 1,8A og 13 feilkoder - A6 2,7T

Anbefalte innlegg

Har en audi 2000 avant 2.7 biturbo som tapper seg med 1.8 amp

 

Vi har tatt ut alle sikringene, rele, sjekket dynamo og tatt av sentrallåskasen på førerdør

(da den ikke er i orden) UTEN noe som helst funn av kilden... :confused:

 

Verkstedet skjønner ingen ting lenger... : eek :

 

Er det noen som har vært borti noe lignende?

Trenger seriøst hjelp : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det canbus på disse? isåfall kan ikke metoden med å sette inn ut sikringer benyttes.

kan være en styreenheet som ikke går i sleepmode feks

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er canbus...

 

Finner jeg feil koder på digi scan'en min ?? (litt lettere utgave av vag com)

 

Det er ett eller annet som summer å går i motor rommet etter jeg har skrudd av bilen, men det er vel normalt vil jeg tro. det summer i ca 2 min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ECU

18057 : Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller : P1649

16955 : Brake Switch (F): Implausible Signal : P0571

16514 : O2 Sensor Circuit - Malfunction (Bank 1 Sensor 1) or Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit : P0130

18011 : Internal Control Module Failed Self-Test : P1603

18010 : Power Supply (B+) Terminal 30 - Low Voltage or Power Supply Terminal 30: Voltage too Low : P1602

 

Cent. Look

00668 : Battery Power Voltage Supply (Terminal 30)or Supply Voltage Terminal 30

00956 : Key 2

01570 : Turn-Off Delay: Terminal 15

01559 : Drivers Door

01562 : Right Rear Door

 

Auto HVAC

00779 : Outside Air Temperature Sensor -G17 or Outside Air Temp Sensor (G17)

01274 : Air Flow Flap Motor - V71 or Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

00604 : Back Pressure Flap Motor Position Sensor -G113 or Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)

 

Er en av disse kodene grunnen til at batteriet tømmes med 1.8 AMPT...??

 

Å hva FAN betyr alt dette at jeg må gjøre liksom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får å søke på feilkoder og finne ut mer om hver feil, så kan du prøve å søke via RossTech sin Wiki:

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Category:Fault_Codes

 

 

Denne stusser jeg på..

01570 : Turn-Off Delay: Terminal 15

 

og jeg skulle gjerne likt og visst hvilken Modul dette er:

18011 : Internal Control Module Failed Self-Test : P1603

EDIT2: Etter litt googling fant jeg ut at denne feilkoden er en selvsjekk av hjernen, er bilen chippet kan/vil denne koden komme tilbake etter sletting av feilkodene.

 

 

 

 

 

Når det gjelder:

00668 : Battery Power Voltage Supply (Terminal 30)or Supply Voltage Terminal 30

og

18010 : Power Supply (B+) Terminal 30 - Low Voltage or Power Supply Terminal 30: Voltage too Low : P1602

 

Så har jeg fått denne selv på min egen bil noen ganger, når batteriet har vært noe tappet og etter at jeg har dratt på starteren..

Kommer av at det er kaldt ute og spenningen faller litt under satte grense i hjernen.

Burde ikke være noe å tenke på, iom. at du faktisk sliter med strømforbruk..

 

 

Jeg leste litt på denne:

01559 : Drivers Door

 

og som et av feilgrunnene så er det oppført at det kan være kortslutting som forårsaker feilkoden, dette vil jo som sagt dra strøm, men jeg tror heller det er brudd.

 

 

 

 

EDIT: Nå som du har alle feilkodene lagret, kan du prøve og slette kodene også se hvem du får tilbake evt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikke om det er det samme, men driver å feilsøker med samme problemet på en vw passat 98mod 1.6l, den trekker fra 0.8-0.4A konstant, selv om sikringer osv er dratt ut.. eneste som ikke er prøvd å koblet fra der er komfortmodulen og hjernen.. mulig det er noe av samme feil hos deg å?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får å søke på feilkoder og finne ut mer om hver feil, så kan du prøve å søke via RossTech sin Wiki:

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Category:Fault_Codes

 

 

Denne stusser jeg på..

 

 

og jeg skulle gjerne likt og visst hvilken Modul dette er:

 

EDIT2: Etter litt googling fant jeg ut at denne feilkoden er en selvsjekk av hjernen, er bilen chippet kan/vil denne koden komme tilbake etter sletting av feilkodene.

 

 

 

 

 

Når det gjelder:

 

og

 

 

Så har jeg fått denne selv på min egen bil noen ganger, når batteriet har vært noe tappet og etter at jeg har dratt på starteren..

Kommer av at det er kaldt ute og spenningen faller litt under satte grense i hjernen.

Burde ikke være noe å tenke på, iom. at du faktisk sliter med strømforbruk..

 

 

Jeg leste litt på denne:

 

 

og som et av feilgrunnene så er det oppført at det kan være kortslutting som forårsaker feilkoden, dette vil jo som sagt dra strøm, men jeg tror heller det er brudd.

 

 

 

 

EDIT: Nå som du har alle feilkodene lagret, kan du prøve og slette kodene også se hvem du får tilbake evt?

 

Kan prøve å sjekke dette litt. men vil ikke starte denne bilen noe særlig da den er turbo ras på venstre turbo

 

Veit ikke om det er det samme, men driver å feilsøker med samme problemet på en vw passat 98mod 1.6l, den trekker fra 0.8-0.4A konstant, selv om sikringer osv er dratt ut.. eneste som ikke er prøvd å koblet fra der er komfortmodulen og hjernen.. mulig det er noe av samme feil hos deg å?

 

Ser slik ut ja at vi har samme problem stillingen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ikke ut noe der som tilsier hvorfor det forsvinner 1.8 AMPT.... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du webasto i denne? Eller har det vaert webasto? Selve webastoen i min A4 var fjernet pga den var defekt, men fremdeles saa var det noe releer og diverse tjafs der som trakk stroem og tappet batteriet. Mener det trakk over 1A, og det releet var smeltet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du webasto i denne? Eller har det vaert webasto? Selve webastoen i min A4 var fjernet pga den var defekt, men fremdeles saa var det noe releer og diverse tjafs der som trakk stroem og tappet batteriet. Mener det trakk over 1A, og det releet var smeltet.

 

Nei, er ganske sikker på det..

 

Men dette er noe den startet med for ca 3 mnd siden. trodde det var batteriet som var ødelagt men begge batteriene er 100%.

 

Men fine innspill, kom gjerne med flere :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man ikke finne slike strømtap med vag com eller annen teknisk greie da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er vel neste step å holde målingen av strømmen og ta ut ett og ett rele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble også gjort... Om vi fant alle da det er en annen sak, vi fant en del i ECU boksen så leita vi opp under i fot huset, mener det var noen ved passasjer siden av dæshbordet... i den "3-kant" luken..

 

Er det flere plasser man kan støte på releer av betydning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.