#1 Skrevet Desember 22, 2010 (endret) Har en audi 2000 avant 2.7 biturbo som tapper seg med 1.8 amp Vi har tatt ut alle sikringene, rele, sjekket dynamo og tatt av sentrallåskasen på førerdør (da den ikke er i orden) UTEN noe som helst funn av kilden... Verkstedet skjønner ingen ting lenger... Er det noen som har vært borti noe lignende? Trenger seriøst hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2010 er det canbus på disse? isåfall kan ikke metoden med å sette inn ut sikringer benyttes. kan være en styreenheet som ikke går i sleepmode feks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2010 det er canbus... Finner jeg feil koder på digi scan'en min ?? (litt lettere utgave av vag com) Det er ett eller annet som summer å går i motor rommet etter jeg har skrudd av bilen, men det er vel normalt vil jeg tro. det summer i ca 2 min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 22, 2010 ECU 18057 : Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller : P1649 16955 : Brake Switch (F): Implausible Signal : P0571 16514 : O2 Sensor Circuit - Malfunction (Bank 1 Sensor 1) or Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit : P0130 18011 : Internal Control Module Failed Self-Test : P1603 18010 : Power Supply (B+) Terminal 30 - Low Voltage or Power Supply Terminal 30: Voltage too Low : P1602 Cent. Look 00668 : Battery Power Voltage Supply (Terminal 30)or Supply Voltage Terminal 30 00956 : Key 2 01570 : Turn-Off Delay: Terminal 15 01559 : Drivers Door 01562 : Right Rear Door Auto HVAC 00779 : Outside Air Temperature Sensor -G17 or Outside Air Temp Sensor (G17) 01274 : Air Flow Flap Motor - V71 or Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 00604 : Back Pressure Flap Motor Position Sensor -G113 or Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113) Er en av disse kodene grunnen til at batteriet tømmes med 1.8 AMPT...?? Å hva FAN betyr alt dette at jeg må gjøre liksom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 22, 2010 Får å søke på feilkoder og finne ut mer om hver feil, så kan du prøve å søke via RossTech sin Wiki: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Category:Fault_Codes Denne stusser jeg på.. 01570 : Turn-Off Delay: Terminal 15 og jeg skulle gjerne likt og visst hvilken Modul dette er: 18011 : Internal Control Module Failed Self-Test : P1603 EDIT2: Etter litt googling fant jeg ut at denne feilkoden er en selvsjekk av hjernen, er bilen chippet kan/vil denne koden komme tilbake etter sletting av feilkodene. Når det gjelder: 00668 : Battery Power Voltage Supply (Terminal 30)or Supply Voltage Terminal 30 og 18010 : Power Supply (B+) Terminal 30 - Low Voltage or Power Supply Terminal 30: Voltage too Low : P1602 Så har jeg fått denne selv på min egen bil noen ganger, når batteriet har vært noe tappet og etter at jeg har dratt på starteren.. Kommer av at det er kaldt ute og spenningen faller litt under satte grense i hjernen. Burde ikke være noe å tenke på, iom. at du faktisk sliter med strømforbruk.. Jeg leste litt på denne: 01559 : Drivers Door og som et av feilgrunnene så er det oppført at det kan være kortslutting som forårsaker feilkoden, dette vil jo som sagt dra strøm, men jeg tror heller det er brudd. EDIT: Nå som du har alle feilkodene lagret, kan du prøve og slette kodene også se hvem du får tilbake evt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 22, 2010 Veit ikke om det er det samme, men driver å feilsøker med samme problemet på en vw passat 98mod 1.6l, den trekker fra 0.8-0.4A konstant, selv om sikringer osv er dratt ut.. eneste som ikke er prøvd å koblet fra der er komfortmodulen og hjernen.. mulig det er noe av samme feil hos deg å? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 22, 2010 Får å søke på feilkoder og finne ut mer om hver feil, så kan du prøve å søke via RossTech sin Wiki: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Category:Fault_Codes Denne stusser jeg på.. og jeg skulle gjerne likt og visst hvilken Modul dette er: EDIT2: Etter litt googling fant jeg ut at denne feilkoden er en selvsjekk av hjernen, er bilen chippet kan/vil denne koden komme tilbake etter sletting av feilkodene. Når det gjelder: og Så har jeg fått denne selv på min egen bil noen ganger, når batteriet har vært noe tappet og etter at jeg har dratt på starteren.. Kommer av at det er kaldt ute og spenningen faller litt under satte grense i hjernen. Burde ikke være noe å tenke på, iom. at du faktisk sliter med strømforbruk.. Jeg leste litt på denne: og som et av feilgrunnene så er det oppført at det kan være kortslutting som forårsaker feilkoden, dette vil jo som sagt dra strøm, men jeg tror heller det er brudd. EDIT: Nå som du har alle feilkodene lagret, kan du prøve og slette kodene også se hvem du får tilbake evt? Kan prøve å sjekke dette litt. men vil ikke starte denne bilen noe særlig da den er turbo ras på venstre turbo Veit ikke om det er det samme, men driver å feilsøker med samme problemet på en vw passat 98mod 1.6l, den trekker fra 0.8-0.4A konstant, selv om sikringer osv er dratt ut.. eneste som ikke er prøvd å koblet fra der er komfortmodulen og hjernen.. mulig det er noe av samme feil hos deg å? Ser slik ut ja at vi har samme problem stillingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 22, 2010 Fant ikke ut noe der som tilsier hvorfor det forsvinner 1.8 AMPT.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 22, 2010 Har du webasto i denne? Eller har det vaert webasto? Selve webastoen i min A4 var fjernet pga den var defekt, men fremdeles saa var det noe releer og diverse tjafs der som trakk stroem og tappet batteriet. Mener det trakk over 1A, og det releet var smeltet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 22, 2010 Har du webasto i denne? Eller har det vaert webasto? Selve webastoen i min A4 var fjernet pga den var defekt, men fremdeles saa var det noe releer og diverse tjafs der som trakk stroem og tappet batteriet. Mener det trakk over 1A, og det releet var smeltet. Nei, er ganske sikker på det.. Men dette er noe den startet med for ca 3 mnd siden. trodde det var batteriet som var ødelagt men begge batteriene er 100%. Men fine innspill, kom gjerne med flere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 31, 2010 Kan man ikke finne slike strømtap med vag com eller annen teknisk greie da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 31, 2010 Da er vel neste step å holde målingen av strømmen og ta ut ett og ett rele. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 1, 2011 Det ble også gjort... Om vi fant alle da det er en annen sak, vi fant en del i ECU boksen så leita vi opp under i fot huset, mener det var noen ved passasjer siden av dæshbordet... i den "3-kant" luken.. Er det flere plasser man kan støte på releer av betydning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...