#1 Skrevet Desember 22, 2010 Gjelder en 2.5 tdi blokk R5 AEL Har den noen verdi når den ene lagerbukken til veiva er sprukket? Dette er vel linjeborret? Lurer på om dette er skrapmetall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2010 Er det selve blokken, eller kun den løse skåla, som er sprukket? Det er ikke dyrt å linjebore, hvis du har rette kontaktene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2010 De er linjeborret. Som Rune sier, du kan skaffe deg ny bukk og deretter linjeborre. Det er også mulig å skaffe ny bukk og målediameter og rundhet. Har du griseflaks så passer en annen bukk rett på innenfor toleransene. Så spørs det jo hva du skal bruke den til, hvor nøyaktig du vil ha det. Med måling først så er det mulig å jalla-mekke til lagrene dersom linjen er for trang, det forutsetter at du skal bruke den til en råtten slapp diesel. Men så spørs det om man vil legge så mye jobb og penger i det uten å få det garantert bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 22, 2010 Posten klarte å miste en av lagerbukkene til min VR6 motor, så jeg var på gang med å linjebore inn en ny fra en delemotor, men siden at VAG ikke driver bakgård mekanikk, så er det faktisk så stor presisjon på deres motorer at jeg etter grundig måling å prøvemontering bare kunne montere den nye brukte rammelagerbukken rett på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 22, 2010 Er en løs bukk ja som er sprukket Dette er kameraten sin motor som hadde rådebank. Veiva har berget greit, målt og sjekket. Sylindercervice får siste ord på det. Blokka skal jeg ikke bruke, men hugger motoren for deler. Det er derfor jeg lurer på om denne blokka har en verdi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 23, 2010 Denne blir kastet på nyåret om ingen henter den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...