Typ44 - Kjørekomputer/Autocheck/klokke er mørklagt

Anbefalte innlegg

Hei,

av de som har/har hatt Typ44 så vet de fleste at dette systemet kan begynne å kødde med å vise rare tegn, komme og gå litt som det vil. Mulig dette gjelder på C4-biler også?

Anyways, hos meg er det mørkt og dette vil jeg gjerne gjøre noe med.

Slik jeg har forstått det så er det et dårlig loddepunkt eller strømforsyningen på instrumentpanelet som er første sted å sjekke. Men, dette er som sagt et ganske stor instrument, med mange loddepunkter.. Hvor begynner jeg å lete?

Noen som har fikset denne feilen før som vet hvor på baksiden jeg må begynne å se?

Målepunkter?

Tenker det er fler enn bare meg som kanskje har et litt tullete instrument som ville hatt svar på dette :)

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde problemer med instrumentet i 200 20v'en min (enda ikke fikset, men bilen er jo ikke i bruk) med lys og tegnfeil og styr.

Selv etter å ha kjørt over alle loddepunkter på hele brettet, samt skiftet alle pærer, og lagt på ekstra tinn der jeg følte det trengtes, så ble det ikke noe bedre. Så gudene veit hva som går av dissa instrumentpanelene.

Men om noen virkelig har peiling, så har jeg også et som trenger rep/overhaling!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Eyvind Spangen her på forumet. Han har peiling på dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.