Passat er treg, vil ikke opp i turtall

Anbefalte innlegg

Heia.

Jeg har en Passat 1.9 tdi 130hk 2002. Her om dagen fikk jeg overmot og prøvde komme meg igjennom en snøfonn, noe jeg mislykkes med. Det endte med at jeg stod fast og prøvde å komme løs i halvannen time: bh : Et par dager etterpå merket jeg at bilen virket sløv, er veldig treg opp i turtall i 3,4,5 gir, men bedre i 1 og andre. S Jeg lurte på hva dette kan være? Bilen går helt fint opp i turtall i fri. Har også et annet spørsmål. Det er en hvinelyd fra motoren, som høres ut som viftereima, men en kompis sa noe om en viskosekobling, og at viftereima er sjølstrammende på passat. Hvis jeg holder inne klutsjen, så forsvinner lyden, men kommer igjen når jeg slipper den ut.

Takker utrolig mye for svar. MVH Alek:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Er det ikkje intercooler (SMIC) framme i hjørnet på støtfangeren på den bilen? Kan du ha rive laus/hol på eit rør/slange?

Jan Arild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Er det ikkje intercooler (SMIC) framme i hjørnet på støtfangeren på den bilen? Kan du ha rive laus/hol på eit rør/slange?

Jan Arild

IC sitter vertfall på førarsiden!

Men tviler litt på om ein slange har hopa av eller noko, om snøen var tør og fin så ska ikkje det gjere så mykje skadde, men det kan verre at IC er blitt full i snø!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.