Anbefalte innlegg

Det som er greia er at to av coilene har kortslutta. Jeg bestillte nytt sett fra 034, men får ikke start.

Bensinpumpa og releet er i orden, men i følge møller mangler jordingssignalet som styrer pumpa. Derfor går ikke pumpa.

Kan styreenheten ha blitt ødelagt i samme slengen? Er styreenheten i denne sammenheng ECU?

Hvordan kan jeg finne ut om det er denne som er gåen?

setter stor pris på svar: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er greia er at to av coilene har kortslutta. Jeg bestillte nytt sett fra 034, men får ikke start.

Bensinpumpa og releet er i orden, men i følge møller mangler jordingssignalet som styrer pumpa. Derfor går ikke pumpa.

Kan styreenheten ha blitt ødelagt i samme slengen? Er styreenheten i denne sammenheng ECU?

Hvordan kan jeg finne ut om det er denne som er gåen?

setter stor pris på svar: vinke :

Jordingssignal som møller kaller det er vel hallgiveren som står bak kamdrevet.

Denne sensoren skal registrere at motoren går rund når du kjører starteren.

Hadde startet med en diagnose, der skal hallgiveren komme opp om den er defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den sviver, men ikke starter, så kan det være hallgiveren.

Hvis ikke jeg husker helt feil, så skal det være mulig å taue den i gang, har vert snakket om det tidligere. men det er ikke noe jeg anbefaler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for kjappe svar:) Ja, den sviver. Møller mente at styreenheten burde skiftes og at problemet kanskje ville løse seg da. Kan styreenheten ta kvelden som følge av at en coil kortslutter?

Hva koster en sånn hallgiver? delenr?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for kjappe svar:) Ja, den sviver. Møller mente at styreenheten burde skiftes og at problemet kanskje ville løse seg da. Kan styreenheten ta kvelden som følge av at en coil kortslutter?

Hva koster en sånn hallgiver? delenr?

Kan det stemme at jeg har lest her inne, (som nødhjelp evnt.) at hvis du tar og "kortslutter" hallgiveren nesten som en morsetelegraf mens noen sviver motoren, så kan du være heldig å få start, eller få den til å tenne. Hvis du ikke har Vag-com som hjelp? Derav eliminere en feil kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig vil møller bytte den dyreste delen de finner for å se om problemet løser seg: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.