Stabstag henger løst (a4b5)

Anbefalte innlegg

Var under bilen for å stripse fast deg jeg trodde var en løs bunnplate.

Men det viser seg at hele staget som går fra hjul til hjul henger løst.

Ser ut til at det er oppheng for dette på to braketter. Men her står det bare noen løse skruer igjen. 2 på en braketten og bare 1 på andre. Så her mangler jeg en skrue og.

Har noen peiling på hvordan dette skal se ut når det er riktig på plass? Eventuelt delenummer på det jeg trenger? Henger bare en stk sprukket foring igjen på staget

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her skal det vel være en bøyle på hver side som er festet med disse skruene du siter igjen med..

disse er festet rundt foringen så staget er "klemt" på traversen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Takk for svar. Da ligger nok disse igje på veien et sted..

Får bestille 2 nye foringer og bøyler med skruer og mutter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja de har du nok kjørt fra : haha :

høres veldig merkelig ut da men.. siden boltene står igjen mener jeg.. har du dunket nedi noe eller akkurat vært å hatt den til rep? uansett hvis det ikke er skade på staget er det vel bare å handle nye foringer og bøyler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper noen har vært under der og løsnet dette og ikke festet/dratt til riktig.. :P

Staget overlever nok, men bytt boltene. De koster ikke stort uansett. NYE låsemutre er et must på dette staget når man løsner på de! Gjelder for så vidt ALLE låsemutre i forstilling!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har hatt nede bunnpannen ila de siste 5 månedene. Så muligheten er der ja...

Har du peil på hvordan jeg kan holde igjen på de 4 boltene som fester staget i braketten? Sånn jeg ser det skal de slippes ned ovenfra, og da ser jeg ikke noe mulighet å få noe verktøy på de. Kanskje de kiler seg i et spor i bakkant?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nede å kikket på det igjen nå.

Som dere sier så virker det merkelig at boltene står fint igjen (minus 1 da) og resten er vekk.

Så da må 4 stk låsemuttere har skrudd seg selv ut. Høres ikke riktig ut.

Bilen var som sagt inne i sommer for å rense silen i bunnpannen. Da var vel kanskje dette staget løsnet for å komme til tenker jeg.

Hører også med til historien at etter jeg fikk igjen bilen hørte jeg noe som løsnet i fart. Jeg trodde da dette var et lodd på felgen. Bilen føltes også nervøs under bremsing etter dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen bekrefte at dette staget må vekk når bunnpannen skal taes ned for rensing av oljesilen?

Gjelder da en a4b5 1.8tq

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke skru av staget for å ta ut bunnpanna nei. Traversen må senkes i framkant, motorfestene må løsnes og motoren må jekkes opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig mange løsner låsemutre uten å bytte de til nye, men de er faktisk en-gangs nesten uten unntak. :P

Boltene er sluppet ned i hjelperamma, men vet ikke hvordan de sitter. På min UrS4 må jeg til med dyp ringnøkkel for å komme til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert brukt opp igjen de gamle låsemutterene ja.. Men kan vel ikke anklage de for det om det ikke er helt nødvendig å fjerne staget for å senke bunnpannen.

Har funnet delenummer på alt jeg trenger utenom selve bolten. Trenger da del nr. 26, 27 og 28. Det er da bolten som del nr 28 skal skrues på jeg ikke finner. Noen som finner den i etka?

http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/B5/ETKA.com_Audi_B5_A4_Suspension_Part_Numbers.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da spør du først om de bruker å demontere stabstag når de gjør denne jobben. Svarer de ja er det jo bare å gå vidre i den retning du har lyst til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.