Hvor breie dekk på a4 b5?

Anbefalte innlegg

Var så heldig att jeg fikk felger til jul, så lurer på hvor breie dekk jeg ska ha på.

Felgene er 19x8,5 foran og 19x9,5 bak, begge med ET35. Ska senke bilen, men veit ikke hvor mye enda.

Liker også att bilen er kjørbar da riksvei 7 er rimelig hølete.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8x18" med 225/40-18 og ET35 tok borti buene foran på min B5 iallefall. Bak var det ikke noe stress.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant som Alexander sier. Men om du tar deg jobben å valse litt så kan du bruke noe bredere dekkbredde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm, hørtes ikke bra ut, holder det å brette inn kanten? eller må man valse større bue?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er en sport utgave eller hva det blir kalt, så den er litt labere en vanlig, men trur de blir 65/45 senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjerne skruen på topp i fremre hjulbuene og brette opp kanten vil hjelpe mye.

Jeg ble kvitt problemet med subbing etter litt valsing og kjørte til slutt med 3cm bakkeklaring, så det er ikke noe problem å få det til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg gjøre det. Har lest litt nå å mulig jeg prøver med 225/40 foran å 235/35 bak, eller 35 profil foran å?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8x18" med 225/40-18 og ET35 tok borti buene foran på min B5 iallefall. Bak var det ikke noe stress.

 

Merkelig, men på min så går 8,5x18 et35 og 225-40/18 gateslicks fint på alle fire.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig, men på min så går 8,5x18 et35 og 225-40/18 gateslicks fint på alle fire.

Det var riktignok før jeg gjorde noe med kanten på fremre buene da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får bare prøve å se, men har hørt att om man har justerbart så er det på grensa med ET 35 bak med 9,5" felg, stemmer det? att felg er veldig nærme demper liksom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 8"x17 med 225/45 ET 32, har ikke subbet noe enda ;) er senket og ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 235/35-19 på min B5, bake går det fint, men framme er det litt trangt om plassen, med ca 40mm senk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da satser jeg på 225/35 foran og 235/35 bak eller 40 profil foran? blir vell mer lik rullediameter da kansje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da satser jeg på 225/35 foran og 235/35 bak eller 40 profil foran? blir vell mer lik rullediameter da kansje.

 

Ville valgt 235/35 rund baut, skal ikke subbe med ET35 og da har du 4 like dekk, mer kurrant og ingen kan se at du kjører med ulovlige hjul (bredere bakfelg).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville valgt 235/35 rund baut, skal ikke subbe med ET35 og da har du 4 like dekk, mer kurrant og ingen kan se at du kjører med ulovlige hjul (bredere bakfelg).

 

x2

 

 

edit: Alternativt 225 om du er skeptisk til at det vil subbe eller vil ha mer strekk, men det blir alt for mye strekk for min smak på 9,5". Det kan bli drøyt nok med 235 - kommer an på dekkmerke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da går jeg for 225 eller 235 rundt om, har lyst til å sleppe den langt ned også så må vurdere litt, blir kansje litt mye strekk med 225 på 9,5" men 235 blir kansje for breit foran om den sleppes langt ned, hmmm vanskli detta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da går jeg for 225 eller 235 rundt om, har lyst til å sleppe den langt ned også så må vurdere litt, blir kansje litt mye strekk med 225 på 9,5" men 235 blir kansje for breit foran om den sleppes langt ned, hmmm vanskli detta.

 

Hvis senk er det viktigste velger du 225/35, da er hjulet litt mindre som gir deg litt mindre bakkeklaring bare der. Blir ganske strekt bak, men 35 profil gjør at det er litt dekk å strekke, så tror ikke det blir helt vill strekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes det er tøft med strekk jeg, bare det ikke blir "farlig" å kjøre med på en måte, å bt reagerer på det, men blir vell ikke så mye strekk med 225.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes det er tøft med strekk jeg, bare det ikke blir "farlig" å kjøre med på en måte, å bt reagerer på det, men blir vell ikke så mye strekk med 225.

 

Neida, kjør på!

 

Bildene er ca 10 og 7 år gamle og viser hvordan Falken FK451 i 225/40 18 på 9,5x18 og BF Goodrich 225/30 20 på 9,5x20. Du får "strekkfaktor" midt i mellom :) Husk at begge disse dekktypene er "smale", dvs et vanlig 225/35 19 dekk kan fort bli litt bredere, dvs mindre strekt.

 

01d7ccd1.jpg

 

P3210018.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle innspill, da kjører jeg på med 225/35 rundt om å håpe jeg kan senke en del:) Noen som veit hvor mye lavere sport utgaven av b5 er i forhold til vanlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte meg noen pent brukte 9.5x19" ET35 felger i høst og har prøvemontert forran og bak, jeg har justerbart med ganske hyggelig senk ca 70-80(?).

Bare felgen uten gummi! da fikk jeg et knivblad (slirekniv) mellom felgkant og fjæra. Ikke bare vil det bli et lite sjangsespill, men felgen stikker nærmere 2cm ut av hjulbuen, så kanskje man må space ut for å være sikker? da vil jo felgen stikke rimelig lagt ut

Jeg ble nærmest frarådet å bruke denne størrelsen av noen på forumet. Men kunne blitt et kult stuk :D men burde være stivt for at det skal fungere uten større problemer.

I ditt tilfelle der du har mye smalere felg forran kommer dette sikkert til å bli helt knall!

 

her kan du se et bilde av min felg montert bak:

nmx4wg.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte meg noen pent brukte 9.5x19" ET35 felger i høst og har prøvemontert forran og bak, jeg har justerbart med ganske hyggelig senk ca 70-80(?).

Bare felgen uten gummi! da fikk jeg et knivblad (slirekniv) mellom felgkant og fjæra. Ikke bare vil det bli et lite sjangsespill, men felgen stikker nærmere 2cm ut av hjulbuen, så kanskje man må space ut for å være sikker? da vil jo felgen stikke rimelig lagt ut

Jeg ble nærmest frarådet å bruke denne størrelsen av noen på forumet. Men kunne blitt et kult stuk :D men burde være stivt for at det skal fungere uten større problemer.

I ditt tilfelle der du har mye smalere felg forran kommer dette sikkert til å bli helt knall!

 

her kan du se et bilde av min felg montert bak:

nmx4wg.jpg

 

Jeg antar at dette er foran og ikke bak som du har avbildet? jeg har jo 9,5x18 et30 bak og pga. camber så subber det ikke.

Foran så går det med 9,5 et40 om jeg har valsa. Men uten å valse så er det ikke no særlig å putte på 9,5 foran nei ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bildet er bak Simen ;) hvis du mener dette går på b5, så er jeg bare glad til. For da slipper jeg å selge dem igjen!

Holder det med å brette inn kanten på skjermen på 9,5x18 et40?

Isåfall burde jeg fått frest av bittelitt på felg-navet for å nå et40 forran, da jeg har ET35 på alle 4 felgene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit hvor mye lavere sport utgaven av b5 er i forhold til vanlig?

Litt usikker, men det er ikke så mye som du skriver litt lenger oppi her (65/45).

 

bildet er bak Simen ;) hvis du mener dette går på b5, så er jeg bare glad til. For da slipper jeg å selge dem igjen!

Holder det med å brette inn kanten på skjermen på 9,5x18 et40?

Isåfall burde jeg fått frest av bittelitt på felg-navet for å nå et40 forran, da jeg har ET35 på alle 4 felgene

Kan ikke si det for sikkert med 19", men på 18" går det iallefall fint.

 

jeg kjøpte meg noen pent brukte 9.5x19" ET35 felger i høst og har prøvemontert forran og bak, jeg har justerbart med ganske hyggelig senk ca 70-80(?).

Bare felgen uten gummi! da fikk jeg et knivblad (slirekniv) mellom felgkant og fjæra. Ikke bare vil det bli et lite sjangsespill, men felgen stikker nærmere 2cm ut av hjulbuen, så kanskje man må space ut for å være sikker? da vil jo felgen stikke rimelig lagt ut

Jeg ble nærmest frarådet å bruke denne størrelsen av noen på forumet. Men kunne blitt et kult stuk :D men burde være stivt for at det skal fungere uten større problemer.

I ditt tilfelle der du har mye smalere felg forran kommer dette sikkert til å bli helt knall!

Essda, felgen vil sige godt innover i hjulbuen når du setter på dekk og vekt.

Kjører du på med litt senk vil du nok mest sannsynlig få en medfølgende camber på kjøpet og da stikker det mye mer inn ;)

 

dsc4340o.jpg

9x18" ET28, bakfelgene mine skal stikke like mye ut som den dimensjonen du nevner (9,5 ET35). Iallefall innenfor 1mm forskjell...

Så det går fint med litt dekkstrekk, her har jeg 1cm igjen på gjengene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser veldig bra ut Sindre ;)

noen formening om dekk på 9,5x19" ET35 ? har FK Silverline. høyden jeg kjører med nå på 17" er typen helt ok.

 

Men problemer er at det fjører(såkalt komfort). Så om jeg skulle gått for 9,5x19 med et35, så er jeg redd det vil subbe ved fartsdumper/folk i baksetet :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.