Sette inn 1,8T i en 1,8 passat. Noen med møller kontakter ?

Anbefalte innlegg

Heisann, Skulla hatt noen papirer for å søke om å få ombygge en 1,8 til en 1,8T

Har liksom aldri liksom fått ut fingeren og fått det gjort, men har store planer om å gjennomføre det i sommer.

Har sendt mail til biltilsynet om godkjenning, Fikk dette til svar

Hei

Dessverre har vi ikke registrert din tidligere e-post.

Vi har ikke noe spesielt skjema for slik ombygging.

Økning av motoreffekt vil ikke medføre noen tilleggsavgift dersom bilen har vært reg. i Norge i over 10 år.

Det må dokumenteres at råkarosseriet på Passat 1,8 Syncro med 125 hk er identisk med råkarosseriet på 1,8 Turbo.

Dette kan være signert utskrift fra merkeforhandler på at disse har samme delenummer.

Bremser, hjuloppheng, styring osv. må oppgraderes slik at det blir likt modellen med størst motoreffekt.

Dette må bekreftes av merkeforhandler.

Den nye motoren må tilfredsstille samme støy- og avgasskrav som gjelder for den aktuelle bilen.

Dersom motor tas fra en bil som har vært registrert i Norge, og ikke er eldre enn den ombygde bilen ansees dette for å være oppfylt.

Opprinnelsen til den nye motoren må dokumenteres.

Dersom den nye motoren er tyngre enn den gamle må det påsees at bilens aksellaster og totalvekt ikke overskrides,

selv med fører og passasjerer i bilen.

Skulle helst hatt noen papirer på dette, men råkarosseriet på en passat 1,8 syncro og 1,8 Turbo har forskjellig delenr, Hvor kan jeg finne info om at dette er det samme ? Evt om noen vet om noen smutt hull

Mvh

Anders.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting jeg la merke til, er at du har en 1.8 syncro, og så vidt jeg vet, så ble ikke passat levert med 1.8t med firehjulsdrift... skymt meg visst jeg tar feil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JEg har søknadsskjemaet som jeg fikk med biltilsynet når jeg bygde om til 1,8t. Men som Tord nevner her, så er vell ikke den levert med turbo og 4x4. Om du skal få godkjent dette, så må du i alle fall få dokumentert dette med en forhandler. Jeg gikk rett inn og spurte om de ville hjelpe meg med dokumentasjon mot betaling, gikk kjempe fint ! De satte seg ned å fant alle forskjellene på bilen min og den jeg skulle bygge om til. Prøv det ! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk rett inn og spurte om de ville hjelpe meg med dokumentasjon mot betaling, gikk kjempe fint !

Hvor mye endte du med å betale? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1500 -1700 kr :) trodde det skulle bli værre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vet at disse ikke er levert med 1,8T. Men tenkte jeg skulle prøve uansett.

Det er flott, må prøve etter nyttår nå ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da foreslår jeg å få møller til å dokumentere råkarosseriene på bilene; så finne forskjellen på delene på bilene (bremser osv)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.