Fysiske forskjeller på 2.8 topper vs 2.7 topper

Anbefalte innlegg

Hei

 

Hva er de fysiske YTTRE forskjellene på disse toppene? tenker da på formen på innsug/utgang(eksos), fester til eksos manifoilder, topppakninger, osv. Har prøvd å leita litt på Etka, google, Audizine, Audirs men har ikke funnet noe jeg stoler 100% på er riktig..

Da vil jeg rette spørsmålet til Min norske VAG venner..

 

Er nær ved å sette nedi 2.8 topper i min 2.7 motor men vil være 100% sikker. :)

 

Alle svar mottas med stor Takk...

 

Ha en fortsatt God Jule feiring...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner desverre ikke. Men hva skal gevinsten ved dette være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert havarert 2.7 toppene , og har 2.8 topper liggende :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida.. Ingen av delene.. :)

 

2,8 topper har mere flow en 2.7 sine, de er identiske til RS4 men har litt mindre kanaler på enten innsug eller eksos delen (er ikke sikker) Samtidig så bytter man intaks kammene, kan ta de fra 2.4 eller 2.8 (samme delenummer som RS4) Eksos kammene er det ingen vits i å bytte fra 2.4 eller RS4 - S4 - 2.8 da disse og er identiske... Da må man spesialbygge disse å det koster mere en det smaker.

 

Grunnen til at jeg vil vite dette er at jeg skal ha Mahle stempel kit, Conrods råder. Tial 605 turboer og Vast eksos manifolder RS4 LM HUS, APR piper, X34 åpent luft filter kit. samt MYYYYYYYYE annet snacks.. Lander vel på 650hk i motoren med dette oppsettet..

Har snart alle delene er bare toppene, og turboene jeg ikke har...

 

DERFOR spør jeg så når den dagen kommer da ALT er klart til å monteres slik at man ikke støter borti mindre problem med minimale forskjeller, men samtidig nok til at dette ikke går å sette sammen.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo sammenligne innsug og eksos pakkningene da så ser du vel om der er noe stor forskjell :)

 

Men har du egentlig noe gevinst på å bytte toppene da siden dem du har fortsatt virker? Føler du vinner mer om du porter og oppgraderer dem du har :) Da slipper du samtidig å lure på ka som passer og ikke passer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,7 toppene flower til ca 540 hester uten porting i følge MRC Tuning. Skal du ta ut mer anbefales det å bytte til RS4 eller sugemotor topper som har vesentlig større innsugkanaler. Men da må du også bytte til RS4 innsugmanifold, som igjen krever RS4 eller custom fuelrail, pluss større gasspjeld, som igjen krever annen bipipe løsning osv osv...kort fortalt, det drar fort på seg om du vil hente mye effekt ut av S4 motoren ;)

 

US 2.8 topp til venstre, standard S4 2.7T til høyre:

Dom050.jpg

 

Link til tråd på Audizine som omhandler forskjellige V6 30V topper.

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/400049-S4-vs-RS4-vs-2.8-vs-2.4-Heads-and-cams...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS4 topper er jo ikke akkurat noe som vokser på trær.. De bruker 2.8 suge topper i USA å kommer LANGT over 700hk. om det er bare SKRYT vet ikke jeg..

2.8 topper er det nest beste alternativet til meg nå. Har ikke sett behovet for RS4 fuel rail noen plass... Man trenger faktisk ikke bytte bensin pumpe, langt mindre hente en fra RS4 da de har mye problem.. Org Innsugsmanifoil er bare å porte opp, Gasspjell bytte?? nei..

Bi-pipe bytte?? Ja men det er fordi man eleminerer Gasspjell boot lekasje problemer.. Derav APR bipipe kit..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo sammenligne innsug og eksos pakkningene da så ser du vel om der er noe stor forskjell :)

 

Men har du egentlig noe gevinst på å bytte toppene da siden dem du har fortsatt virker? Føler du vinner mer om du porter og oppgraderer dem du har :) Da slipper du samtidig å lure på ka som passer og ikke passer.

 

Pris på porting og planing i hytt og gevæer koster 18 laken pr side... såååå NEI 2.8 topper gjør nesten det samme som RS4 å koster 2500kr pr side på svenske opphøggeri.. Komplette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja de er ett billigere alternativ men du bør nok bytte innmaten, alternativt bytte over ventiler osv fra dine 2,7 topper da disse tåler mer. Innsugmanifolden kan portes opp til å matche åpningen på innsuget. Alternativt kan du bruke phenolic spacere som adapter mellom de to. Men da har du fortsatt en flaskehals i gasspjeldet.

 

Hvis du ser på forskjellene mellom S4 og RS4 motoren så er det større flow gjennom hele motoren som gjelder. Når tunerne går til verks på disse motorene er det gjerne med større rør hele veien på innsug og trykkside, alt for å kunne pumpe mest mulig luft gjennom motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja de er ett billigere alternativ men du bør nok bytte innmaten, alternativt bytte over ventiler osv fra dine 2,7 topper da disse tåler mer. Innsugmanifolden kan portes opp til å matche åpningen på innsuget. Alternativt kan du bruke phenolic spacere som adapter mellom de to. Men da har du fortsatt en flaskehals i gasspjeldet.

 

Hvis du ser på forskjellene mellom S4 og RS4 motoren så er det større flow gjennom hele motoren som gjelder. Når tunerne går til verks på disse motorene er det gjerne med større rør hele veien på innsug og trykkside, alt for å kunne pumpe mest mulig luft gjennom motoren.

 

Det er riktig, men har fått tak i Hohenester 12 Valves exhaust-side in Nimonic, double valve-springs, double plates. on intake side: extra plates for more pressure -> these kit is important for high rpm und high pressure/boost... Ikke noe OEM ventil's kit på min bil....

Dette kitet koster nesten 15000... Men jeg har fått det for 6 laken :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.