#26 Skrevet Desember 27, 2010 Det er derfor vi har et forum =) Oljeåndinga går fra blokka (evt fra toppen også på noen modeller) til innsug. henter vacuum fra innsug =) er et ganske stort hull i blokka under innsuget, skal sitte en plastik ''elbow'' der. Hvor i akershus befinner du deg? kan komme å titte litt hvis det er ønskelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Desember 27, 2010 (endret) ja det er nokk den. ser nå at det mest sansynlig er oljerester og ikke kjølevæskerester som har vert i denne slangen. men det er jo to T stykker på denne slangen. så en skal til insuget, og de to andre skal? holder til rett ved sandvika. hadde vert supert om du hadde villet hjelpe meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Desember 28, 2010 Sikkert noen som har tatt ut turbotrykk på denne. Den skal vel egentlig bare gå mellom et uttak på undersida av innsuget og ned til den albuen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Desember 28, 2010 Det der er oljeånding. Den ene slangen skal på innsug med en tilbakeslagsventil, og den andre fra T'n skal rundt motor og inn på sugesiden av turbo. Eller bare ta vekk t-skjøten og ta slangen inn på en catch-tank da er du kvitt hele problemet med olje i IC-rør osv Det har jeg gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Desember 28, 2010 når dere sier at den skal på sugesiden av motoren, er det denne niplen med ring rundt dere mener? denne niplen har nemlig ikke jeg på min turbo. har en gt3071 og der er det ikke no nipel der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Desember 28, 2010 Helt feil plass, det der er trykksiden av turboen. Da blir det katastrofe! Den skal på en nippen på slangen som går inn på turboen fra luftfilteret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Desember 28, 2010 ok sjønner. men tror ikke det er brukt noe fra turboen og til oljeåndinga. det røret som går rundt motoren fra turbo og til denne oljeåndinga er ikke med og det er ikke noe nippel noe sted på turboen eller filter der denne skal vere. denne ventilen sitter på slangen, så jeg kan jo bare fjerne det ene T leddet å sette den på insuget. men da har jeg jo fortsatt en slange som skulle gått il turboen som ikke går noen steder. hvor skal da denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Desember 28, 2010 Fjern hele T-skjøten og ta åndinga inn på en catch-tank. Så er du kvitt hele problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Desember 28, 2010 Det der er oljeånding. Den ene slangen skal på innsug med en tilbakeslagsventil, og den andre fra T'n skal rundt motor og inn på sugesiden av turbo. Eller bare ta vekk t-skjøten og ta slangen inn på en catch-tank da er du kvitt hele problemet med olje i IC-rør osv Det har jeg gjort. Hm, Rett ut fra albuen og inn i tstykket skal det sitte et metalrør, på tstykket sitter det tilbakeslagsventil å derfra henter vacuum fra innsuget når du får ladetrykk. Den hvite tstykket er ikke orginalt å noen har sikkert henta turbotrykk til en måler der ja Over til turbo side, skal metalrøret sitte på en enveisventil som sitter i selve innsugsslangen. siden du har størreturbo har du ikke orginalt innsugsrør. Gjør som Pål sier! rett ut fra albuen setter du på en slange som går ned i en catchtank, eller bare under bilen som jeg har gjort. Tstykket med tilbakeslagsventilen fjerner du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Desember 28, 2010 Stemmer det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...