Tar bilen skade av store temperaturforskjeller?

Anbefalte innlegg

Min VW Touran har stått ute i ca -20 nå i 3 dager så tenkte den skulle få tine seg litt i en varm garasje jeg har tilgjengelig i nærheten før jeg satte kursen hjem. Effekten av 45 graders temeraturforskjell og økt fuktighet inne kontra ute var hvertfall tydelig for det la seg rim på sekunder på alt inne i bilen.

Er bilene laget for å tåle kondensen dette medfører?

Spylerveska var også blitt "slush" så må nok litt mer konsentrat oppi og rygge sensoren "var ikke tilgjengelig" fikk jeg beksjed om. Bilen står vansligvis i oppvarmet garasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg gjør dette stort sett hver eneste dag. ut fra en garasje på 5-6 pluss grader og ut i kulda på alt fra -15 til -20 og deretter inn på garasjen på jobben som holder +20 grader.

jeg har ikke merket noe. det er jo mere skånsomt for motoren at den slipper all kaldstarten da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen blir jo at når du kjører til jobb er interiøret ditt aldri iskaldt, og du får varmet det på veien. Mitt var iskladt så et lag med rim på alt av elektronikk er jeg litt spent på hvordan går :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte bilen min fra -20 og rett inn i lakkboksen som hadde +60 :D Gikk fint det :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje lurt ha litt diesel, evnt bensin på tanken.. Med tanke på kondens eneste ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kun noe utsatt elektronikk som kan ta skade av det. Merker jo hvordan visse elektriske duppeditter ikke alltid funker så bra i kulda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte bilen min fra -20 og rett inn i lakkboksen som hadde +60 :D Gikk fint det :D

jeg gjorde motsatt.. fra 60+ til 4- ... bakruta sprakk...: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få opp alle vinduene, og kjøyr på;) Skal ikke ta noe skade, sålenge ikke bilen var fuktig innvendig før den frøs:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvertfall ikke merka noe ennå så gikk trolig bra, men tror ikke jeg skal gjør det til noen vane å tine bilen slik...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.