#1 Skrevet Desember 26, 2010 Hei! Første post etter over 1 års pause fra forumet.... Har hatt en 2005 Passat 3BG 4Motion et par mnd nå og er ganske fornøyd med bilen. Men det er en ting jeg irriterer meg litt over.... Girspaken er veldig aktiv under kjøring. Beveger seg mye ved gasspådrag og når jeg slipper opp gassen (som den gjør på gamle biler med 300.000 km på teller'n) Har aldri vært borti dette på golfen jeg hadde ei heller poloen jeg har nå. Den er også tidvis vanskelig å få i 1 gir når jeg står i ro. Noen som har en formening om hva dette kan skyldes?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 26, 2010 slappe girkasse/motorfester kan vel tenkes er årsaken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 26, 2010 Min også beveger seg når jeg slipper gassen, og gir gass igjen. Fikk beskjed her inne at det var normalt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 26, 2010 slappe girkasse/motorfester kan vel tenkes er årsaken Ja, det er vel ikke helt usannsynlig! Høres ihvertfall fornuftig ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 26, 2010 jeg har hatt dette problemet på alle mine passat 3b/3bg. disse har godt alt fra 63.000-187.000 km så jeg tror det er rimelig vanlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 26, 2010 B5'en min gjør dette, men ikke noe spessielt mye... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 26, 2010 Allright! Da får jeg slå meg til ro med det Noen som har hatt problemer med å få den i 1 gir da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 27, 2010 Allright! Da får jeg slå meg til ro med det Noen som har hatt problemer med å få den i 1 gir da? Kan være treg å få i gir, men ikke så rart så kaldt det er nå for tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 27, 2010 Kan være treg å få i gir, men ikke så rart så kaldt det er nå for tiden. Kjøpte den i slutten av september og den var like ekkel å få i gir da og, så tør ikke skylde 100% på kulda... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 27, 2010 Kjøpte den i slutten av september og den var like ekkel å få i gir da og, så tør ikke skylde 100% på kulda... passat diesel motorene og kassene er foreks ikke veldig glad i å bli satt i første gir uten at bilen står helt stille. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 27, 2010 passat diesel motorene og kassene er foreks ikke veldig glad i å bli satt i første gir uten at bilen står helt stille. Nei kan vel ikke tvinge den til å begynne å like det heller.... Takker for svar folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...