Oljelampe og turteller feiler - A6 1,8TQ

Anbefalte innlegg

Hei,

har en Audi a6 1,8TQ som jeg har fått litt trøbbel med. Først kommer oljelampen på, samtidig som turtelleren faller til 0 rpm. Samtidig som bakgrunnsbelysningen til air condition/varmeapparat lyser veldig sterkt. Når jeg prøver å starte bilen så kutter den bare tenningen, og det kommer en slags knirke lyd fra innsiden av dashbordet.

Hvis jeg venter litt med å starte så kan det hende at bilen starter å fungerer helt normalt en stund, før feilen kommer tilbake. Men feilen kommer bare hyppigere og hyppigere nå?

Noen som har erfaring med dette? Virker som en elektrisk feil. Har også montert Defa warm up pakke nettopp, er det mulig at den kan ha innvirkning på elektronikken- tenkte spesielt på vedlikeholdsladeren?

Håper noen kan hjelpe meg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mistenker dårlig kontakt eller jordingsfeil...Møller mener kanskje det er "vakkel" i instrumentpanele... Har demontert instrumentpanel, løsnet på kontakter til hjerne og rele med lite hell. Feilen er der enda.

At jeg ikke får start igjen tror jeg er at startsperre slår inn...

Noen som har tips om hvor jeg kan begynne å feilsøke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg feilsøkt litt selv, og er 99 % sikker på at jeg har funnet kilden til problemene mine. Bak på instrumentpanelet/kombiinstrumentet sitter det 2 30pols kontakter i hver ende. De er låst fast med en plastbøyle som presser kontakten på plass, denne plastbøylen er knekt slik at jeg får dårlig kontakt. Dette fører til at kombiinstrumentet lever sitt eget liv.

Møller bil selger selvfølgelig ikke løse kontakter eller bare den bøylen. Men er det noen her på forumet som har noe liggende eller vet av en bra audi hugger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.