#1 Skrevet Desember 26, 2010 Har noen spm ang en 2000 A6 2.5 tdi quattro, 180 hk med tiptronic.. Har dukket opp noen problemer nå i det siste med turtallet når bilen er kald/til den blir gjennomvarm (ca 30 min). Når man starter bilen går den på 850-900 omdr i noen min, for så å dra seg opp til 1200-1250 til den blir skikkelig varm. Noen som har vært borti dette før? Har koblet den opp med VAS og ikke funnet noe feil som har sammenheng med dette.. Lurer i samme slengen på problemer som har kommet med gearkasse i etterkant av tomgangen (vet dette høres rart ut) da den slurer og bomgirer i ett kjør når bilen drar seg opp på tomgang, de første minuttene er dette ikke noe problem! Har også nylig byttet olje+filter på kassa da jeg har hørt lignende historier som resultat av audi mener de ikke skal byttes olje på, skiftet hjalp veldig med varmkjørt bil men ikke i forbindelse med kjøring ved nevnt turtall.. alt av tips og råd tas imot med stor takk ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 26, 2010 Du kjenner vel til samletråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141194 Def LMM kan også gå ut over girkassens funksjonalitet. Det samme kan tempsensoren. Den siste kan i hvertfall også styre mtorens turtall. Har forøvrig liggende en brukt MM til 180hk som du kan få prøve og evt kjøpe. Hvis det er av interesse så ta resten pr PM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 28, 2010 Er helt ny jeg så den hadde jeg ikke lest, men suverent! takker så mye Skal forske litt på LMM nå i romjulen, så sender jeg pm! Høres ut som veldig lignende tilfelle som andre har vært borti dette her.. Hvilken tempsensor er det snakk om da evnt ? Har fått feilkode på tempsensor til kjølevann nemlig ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 28, 2010 Tatt en diagnose på bilen i ettekant, fått opp feil på utvekslingsforhold på 5 gir(for høyt) i tillegg til "manifoldstrykk, reguleringsgrense overskredet".. Skjønte det som at det kunne værer noe feil med klokka til turbo ved for lavt manifoldstrykk, men hvordan blir dette når det er før høyt? syns bilen bare har gått dårligere og dårligere egentlig.. Om det er skrevet tråder om dette fra før så link gjerne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 28, 2010 Vanskelig å si om tomgangsavvik og girproblem har sammenheng eller ikke, trolig så har det det. Generelt så bør du alltid legge ut feilkodene ordrett slik de kommer ut (både tekst og tallkode), da er det lettere for andre å finne ut noe mer. Vedr VNT-regulering på turbo: På tomgang, ta av slangen til klokka. Da skal armen bevege seg ca 2cm og den skal gå tilbake igjen når slangen tres på igjen. Da vet du at mekanismen ikke har satt seg, at klokka ikke har hull og at elektronikken som styrer dette er i orden. Ellers kan dette ha mange årsaker så du får bare lete i samletråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 17, 2011 Liten oppdatering på tråden. Har ikke hatt tilgang på bilen da den har vært til oppretting grunnet en skade rett før nyttår, men har forsket litt idag. Ingen merkbar forskjell ved utkoblet LMM, kun at den gir signal om nødmodus.. Lurer derfor litt på hvilken tempsensor det er snakk om som kan styre styre turtallet? Hvor finner jeg den? Fant ikke noe info om denne i samlertråden, mulig jeg har oversett ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 17, 2011 Skal forøvrig få tatt en ny diagnose så fort jeg har tilgang til dette, og legge inn feilkodene ordrett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...