Anbefalte innlegg

hvor mye trimming tåler en orginal s2 clutch?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clutchen på 3B motorene tåler vel 1.steg chip, men ikke rivstart. Prøvde med Coupe`en jeg hadde og det luktet svidd clutch i 14 dager etterpå: rolleyes Den som er levert til ABY/AAN derimot tåler mye mer. Har prøvd det også:D Vet ikke om det er samme lamell på disse men de har mye kraftigere trykkplate.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye trimming tåler en orginal s2 clutch?

 

Fikk beskjed på Kollevold at orginal trykkplate skulle tåle 400 Nm med forsterket lamell.

Om det var 3B eller ABY clutch vet jeg ikke, men trodde disse var like jeg?

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey.. da blir det nok ikke orginal clutch :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iflg. familiealbummet er det forskjell på lamellplata på ABY vs 3b

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iflg. familiealbummet er det forskjell på lamellplata på ABY vs 3b

Lamell ja, men ikke trykkplate?!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lamell ja, men ikke trykkplate?!?

 

Begge deler.

 

 

trykkplate aby: 077 141 117 L

 

trykkplate 3b: 035 141 118 X

 

lammellplate 3b: 034 141 032 M

 

lammellplate aby: 034 141 033 A

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki..

 

Bøyer meg i støvet for Kristian.. :D

 

PS: hvor finner man alle disse kule smiliene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

la ut en tråd om erfaringer med forsterket clutch for en stund siden.. å det va dårli respons.. så da må det jo være mange som bruker orginal clutch på 3b. å vet hvor mye trimming den tåler???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

la ut en tråd om erfaringer med forsterket clutch for en stund siden.. å det va dårli respons.. så da må det jo være mange som bruker orginal clutch på 3b. å vet hvor mye trimming den tåler???

 

Ettersom det står i signaturen din "snart 20vt" antar jeg at du skal bygge deg turbobil etterhvert. Kjøp deg en ordentlig clutch m en gang, så slipper du å lure. Og da har du jo også et grunnlag der for videre trimming. Det er ikke så gøyalt å ta ut den girkassa for å skifte clutch.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner vel med å havne på ca 300hk.. å det er vel i grenseland for en orginalclutch.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner vel med å havne på ca 300hk.. å det er vel i grenseland for en orginalclutch.
kjøp ny clutch..kjører orginal nå, ikke holdbart. er som Fredrik sier, lukter svidd i 14 dager etter rivstart osv. den slipper for ingenting. men regner med du har ny nå? hva ble det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble carbonisk sinter fra krb.. helt konge clutch :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens! River liv i en årevis gammel tråd her bare for å forsikre meg om at jeg har forstått meg rett.. Er 3b og ABY clutch forskjellige?

 

Har en clutch på hånda nå, som har stått på ABY motor.. Passer denne på min 3b motor?

 

Takker for alle svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3B og ABY har forskjellige svinghjul og dermed også forskjellige trykkplater. 3B har tynnere svinghjul(enkelmasse) og tykkere trykkplate enn ABY. Er litt usikker men tror du må riktig clutch til riktig svinghjul for å få det til å passe. ABY svinghjulet er jo da også veldig tungt i forhold til 3B sitt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har peiling på hvor mye hk og nm org clutch tåler, aby og 6gir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.