Anbefalte innlegg

Leste igjennom et innlegg her på forumet angående EGR systemet på bilen. Men ble ikke direkte helt smart, så stiller noen enkle spørsmål her for å få klar het i det jeg ikke helt skjønner.

1. Holder det med å blokkere vakum slangene som går inn på EGR systemet? Sette inn en skrue f.eks? Vil det hjelpe noe? Beste er vel å skru ut hele innsuget og rengjøre og kjøpe en "Aluminium EGR Valve Power Pipe Kit" på ebay og sette inn?

2. Kan denne også lett kobles ut med vagcom? Vil det være det samme som å f.eks blende vakum slangen? : klø :

!B0nOQ,!BWk~$(KGrHqQOKk!E)PPnozHvBMbDLz4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

egr.jpg

Blende slangen på toppen? Skru ut hele innsuget. Rense det. Bytte ut EGR huset med den bypass røret. Sette på plass innsuget (bytte pakkning så klart) Tette igjen "hullet" nederst ved turboen/eksosen og det er det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) Da skal jeg få bestilt meg opp en sånt kit man setter inn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du forsåvidt også montere turbotrykksmåler på nippelen som er på røret hvis du ønsker det i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg så det :)

Men forrige eier har fikset det. Ikke den beste måten. Han lagde et hull i slangen som går fra intercoolern mot innsuget. Og festet en slange nedi der. Mulig jeg tar å bytter om. Bytter slange, og kobler turbotrykksmåleren på det røret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg så det :)

Men forrige eier har fikset det. Ikke den beste måten. Han lagde et hull i slangen som går fra intercoolern mot innsuget. Og festet en slange nedi der. Mulig jeg tar å bytter om. Bytter slange, og kobler turbotrykksmåleren på det røret.

Det er definitivt den beste løsningen. Nippelen er der jo så kan liksågreit bruke den. Ser litt mer profft ut og (hvis motordekselet er tatt av vel å merke ;) )

Og har du mye gugge i innsuget ditt kan jeg love deg at bilen vil føles sprekere og mer aks villig etter en god rens!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har lest mye og sett mange bilder av det. Derfor jeg tenkte å gjøre det riktig da jeg først driver der. Og det å rense tar jo ikke så lang tid. Så blir spent på resultatet. Få renset den, fjerne EGR systemet også en liten chip i tillegg :) Håper jeg vil merke noe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.