Ombyttbarhet ulike bensinpumper- Audi 100 fra 80-tallet.

Anbefalte innlegg

jeg vet at denne bilen blir levert med to forskjellige bensin pumper. den bilen dette gjelder har en bosch pumpe, med en defekt sikkerhetsventil den er da montert på toppen av pumpa som en egendel. det jeg lurer på er om det er mulig å bruke den andre pompa som er levert av pierburg, den har etter det jeg har sett samme koblinger i tanken.. men så vidt jeg kan se er ikke sikkerhetsventilen montert på pompa, er det mulig den er innebygd i pompa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en ventil som hindrer at bensinen renner tilbake i tanken. Bosch-pumpen har denne ventilen utenfor pumpen mens Pierburg-pumpen har den innebygget.

Det er fullt mulig å skifte fra Bosch til Pierburg og motsatt, men holderne på pumpene er ikke like.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Returstopp ventilen du referer til koster en snau 100 lapp hos Møller. Og det er som Dag sier mye mere styr å bytte til Pierburg pumpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva på møller å spurte om den ventilen men den hva gått ut av produksjon i 2007...

pompene er ikke like men de har faktisk somme innfesting nede i tanken:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå byttet pumpe og den funket helt supert.. så det er mulig å bytte fra bosch til pierburg:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.