#1 Skrevet Desember 28, 2010 (endret) Hva slags moment? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 28, 2010 33.8nm - 67.7nm - 108nm.kjøre varm, løsne, så 108nm igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 28, 2010 takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 28, 2010 er dette med eller uten arp fett? viktig og få med thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 28, 2010 Med fett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 28, 2010 115 med olje da sikkert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 28, 2010 33.8nm - 67.7nm - 108nm.kjøre varm, løsne, så 108nm igjen Hvorfor skal man løsne for så å stramme til 108 nm (med fett)/evnt 115 nm (med olje) igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 28, 2010 har ikke fett- så skal bruke 30 olje.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 28, 2010 Hvorfor skal man løsne for så å stramme til 108 nm (med fett)/evnt 115 nm (med olje) igjen? Dette står overalt på nettet, + att jeg fikk beskjed om dette også av 034 Motorsport. så velger jeg å tro att det er riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 28, 2010 skal det løsnes og så ta 115 eller bare 115 en gang til når den er varm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 28, 2010 Hvorfor skal man løsne for så å stramme til 108 nm (med fett)/evnt 115 nm (med olje) igjen? sikkert pga. du vil ha riktig moment (strekk) når motorn er varm og ikke når den er kald Stram i samme intervall og rekkefølge som kald når den er varm om ikke annet er oppgitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 18, 2011 Bare noen korte spørsmål for å gjøre ting ekstra klart. Pinboltene skrues bare neddi blokka med håndkraft, sant/usant? Ikke noe fett/olje neddi der? Strammes det 3 steg når motor er varm også, som man gjør når den er kald? Altså man løsner alt og strammer i 3 steg, eller bare å løsne og rett på 108Nm/115Nm? En og en bolt i rekkefølgen oppgitt av VAG, eller løsne alle og så stramme de på nytt (i riktig rekkefølge såklart)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...