Anbefalte innlegg

Hvilket innpress er originalt på VW Passat 2.0 TDI Bluemotion stasjonsvogn? (2010 modell) Mener jeg leste ET42 en plass, vil ET45 gå rett på uten å trenge noen form for godkjenning? Er snakk om 225/45R17"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min er det ET 42 orginalt ja. og der er det ikke noe problem å få godkjent ET45.

 

men, du trenger ikke godkjenne 17" i vognkortet. denne bilen blir levert med 18" som tillegsutstyr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Trenger man godkjenne ET45 eller er det innenfor grensen for hva man kan montere av felger uten godkjenning? Det er vel noen prosent man skal holde seg innenfor etter hva jeg har forstått?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan endre innpresset totalt 15mm på hver aksling på bilen lovlig og/eller uten å godkjenne det, noe som da er 7,5mm på hver side. Så nei, du trenger ikke å godkjenne dette:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskrift om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften) § 13-1-6. Generelt om hjul, dekk

 

6.2 Dersom sporvidden endres mer enn 15 mm – dvs. at felgenes innpresning endres mer enn 7,5 mm – skal kjøretøyet fremstilles for regionvegkontoret for ny godkjenning. Det må fremlegges dokumentasjon for at sporviddeendringen er tillatt. Regionvegkontoret gjør anmerkning om endringen i vognkort og registerkort. Dersom sporvidden endres 15 mm eller mindre frafalles kravet om fremstilling for ny godkjenning etter § 3-4.

 

 

Trenger ikke vises for godkjenning nei :)

 

edit: var litt treig ser jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.