#1 Skrevet Desember 28, 2010 Motoren går bare på 5 sylinder og etter litt feilsøking fant vi ut at det manglet jording til den ene coilen. Noen som har tips til hva som kan være feil, evt hva man kan sjekke ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 28, 2010 ecu/slutttrinn som jorder coil i det den skal gi gnist. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 28, 2010 Sjekk kontakter for irr o.l. Er det 2x sluttrinn (pos), så bytt om på de og se om feilen flytter seg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 28, 2010 så bytt om på de og se om feilen flytter seg... Bytte om hva ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 28, 2010 Bytte om hva ? Pos'ene... eller power output stage... ser ca sånn ut Mener 2.7t skal ha det, men er ikke sikker.... Greia er at de oppfører seg som releer, men det hender det blir brudd i de pga varme/vibrasjoner. Så når du da bytter om på posene, så vil også feilen flytte seg som følge va at den eventuelle defekte pos'en får tre andre coiler tilkoblet til seg. er du med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 28, 2010 er du med? Er med nå ja Skal få sjekket det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 29, 2010 Byttet om på POS'ene, og da funket alt en liten stund så ble den likens igjen. Så regner med at den ene POS'en er ødelagt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 29, 2010 Byttet om på POS'ene, og da funket alt en liten stund så ble den likens igjen. Så regner med at den ene POS'en er ødelagt men flytta feiltenninga seg til en annen sylinder?? Hvis ikke så er det ikke noen av POS'ene.. da kan det jo nesten virke som ledningsbrudd eller dårlig kontakt siden det funka etter du hadde bevega på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 31, 2010 men flytta feiltenninga seg til en annen sylinder?? Hvis ikke så er det ikke noen av POS'ene.. da kan det jo nesten virke som ledningsbrudd eller dårlig kontakt siden det funka etter du hadde bevega på det. Feilen flyttet seg når vi byttet om på POS'ene, men den funket liten stund til vi kjørte litt. Så kan hende den slutter å funke når den blir varm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 31, 2010 Feilen flyttet seg når vi byttet om på POS'ene, men den funket liten stund til vi kjørte litt. Så kan hende den slutter å funke når den blir varm? Grunnen til at posene ofte tar kvelden er fordi de blir varme og lederne til relee'a inni dem får til slutt brudd. Derfor er det fullt mulig at den funker greit når den er kald ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 7, 2011 Glemte å oppdatere denne tråden Men fikk tak i POS fra en s6 2.2t og alt ble i orden Takk for all hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...