A4 AEB lekker olje ved filterhus.

Anbefalte innlegg

Har en a4 96mod 1.8T (AEB) som lekker no vanvittig med olje rundt oljefilterhus, noen som har vært borti dette før? evt vet hvordan man får av huset? vanskelig se, da det sitter ganske trangt til og mye oljesøl.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytta denne o-ringen i går jeg, gjort på en time med litt fjasing..skru av filteret så skru av den skruen filteret er skrudd på...men sjekk at det ikke er oljetrykksbryter som har tatt kveld da...for oljen havner på samme plass...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar, hvordan ser man forresten om oljetrykksbryteren er gåen? ser at ledningen til den er på vei til å ryke på kabelskoen ivertfall. så tenkte og sette på ny der. men lekker den alene hvis den ikke får kontakt der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, dem sprekker rundt plastiken til metallet, å det renner ut med olje..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt rundt med endel oljeforbruk siste halvåret, og så når jeg byttet olje nå at det var endel olje under oljefilterhuset.

Siden jeg ganske rett etter oljefilterbytte fikk denne lekkasjen, og fikk skrudd til Biltemafilteret mer, så har jeg trodd det var tett, men nei...

Så kan være noe slikt også. Er iallefall rimelig billig løsning å bytte filter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltemafilter?... Kjøp orginalt filter fra møller, det nye filteret tar 0,4l mer olje, og minsker sjangsen for tett oljesil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, setter på nytt filter og olje nå som jeg bytter. men den lekker fra skjøten i oljefilterhuset garantert. for lekasjen kommer fra oversiden av huset og ikke i nærheten av hvor filteret sitter skrudd.evt rundt olje trykksbryteren. prøve og skru av dette i morgen og se om det er o ringer eller bryteren jeg må bytte. hvis ikke det kan være pakningen inn mot motor som er gåen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble med det ene filteret ja...

Har originalt på hylla i reserve nå for å unngå å komme i beita som sist...

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

068 115 561 F. Med det filteret, kan oljepåfyllingsmengden økes fra 3,5l til 4.0l. Da er det litt mer olje og fordele møkka i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.