9x19" ET 33 på 3BG, går det?

Anbefalte innlegg

Lurer på noen nye felger. De har dimensjonen 9x19 ET 33, planer om å kjøre 225/35 på de. Vil dette gå fremme på en passat 3BG?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner en som har 9x18" ET 32 225/40 dekk, dette funker med senk.

Selv hadde jeg 9x18" ET32 med 235/40 dekk det funket greit helt til den ble senket

 

Nå har jeg 9,5X19 ET38 med 225/35 dekk, subber aldri. men bare 40- 50mm senk ca

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så er avhengig av 225/35 uansett virker det som, men burde jo absolutt gå og fortsatt ha mulighet for senk virker det som.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på noen nye felger. De har dimensjonen 9x19 ET 33, planer om å kjøre 225/35 på de. Vil dette gå fremme på en passat 3BG?

 

Nja, går vel, men vil nok subbe litt, kanskje ikke når du kjører rett fram, men når du svinger. Kommer an på senk, stivhet og dekkmerke også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... Må kjøre noe stivt noe me andre ord...

 

MEN, hvis jeg valser en del fremme, vil det da gå tror du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... Må kjøre noe stivt noe me andre ord...

 

MEN, hvis jeg valser en del fremme, vil det da gå tror du?

 

Ja man kan valse, men det skal mye til for å dekket ikke tar oppi skjermen med lav bil og sving på rattet likevel og da subber lakken av, det var i hvertfall det som skjedde meg med 9,5x18 ET30 med 225/40 18 på Passat 3B i 2000. Skjemene måtte valses mye og dette synes jeg, i etterkant, ødela bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vell egentlig bare finne en gylden middelvei på senk og dekk da.. Hmm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vell egentlig bare finne en gylden middelvei på senk og dekk da.. Hmm..

 

Regner med det er Tiguan-felgene du lurer på, prøv et hjul og få en etpar 100 kg kompiser og sette seg på forskjermene dine. Så kan du vurdere hvordan du synes dekket fjærer mot skjermen før du bestiller/kjøper hjulsettet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sette seg opp forskjermene mine, er du gal mann! Hehe... Eneste som skal på de er silke.. Hehe.. :P

 

Men etter mine beregninger vil det bli ganske gudd.. :)

 

Jepp, Tiguan felgene jeg tenker på. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sette seg opp forskjermene mine, er du gal mann! Hehe... Eneste som skal på de er silke.. Hehe.. :P

 

Men etter mine beregninger vil det bli ganske gudd.. :)

 

Jepp, Tiguan felgene jeg tenker på. :)

 

Ikke lett å belaste fronten uten å få riper nei, de får humpe med fintfølelse...

 

Skal ikke si det ikke går bra med hjula for det er i grenseland. 8,5x19 ET35 med 235/35 skal gå fint, 9x19 ET33 gjør at felgen bygger ca 8mm lengre ut, men toppen av samme dekkbredde er kun 2mm lengre ut og 3mm lengre inn med 225 dekk. Så toppen av dekket vil ikke subbe, men hvor treffer dekksiden skjermen? Det er ikke lett å svare på, men dette kan gå akkurat eller akkurat ikke. Uansett skal det ikke mye til for at det går, brette flensen pent opp f.eks

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte 8,5x19 215/35 forrige sesong og der hadde jeg aldri noen problemer selv når jeg nesten la bilen ned på hjulet fremme. Når har jo passaten den fantastiske egenskapen at den lager masse god negativ camber når den blir senket, så derfor tror jeg det går. Hehe.. Følte overnevnte dimensjon pakket seg godt inn under skjerm og hadde egentli planer om å space ut 10mm der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka pris på felgene?? :) Jeg vurderer oxo dissa felgene på en S2,men fader for en pris..:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beckmeister.no ligger det pris på replica..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beckmeister.no ligger det pris på replica..

 

De er vist litt diverse, om du søker på beckmeister eller Beck invest

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det er det.. men går man inn på beckmeister.no kommer man rett til felgene. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, leste at det har vært en del tull med leveringer, derfor jeg ikke har bestilt enda, pga skepsis.. Hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarte ikke å finna 9x19" Tiguan felgen jeg... bare i 21"??? : klø :

 

:edit: Da tenker jeg på en anan 9x19" felg...:o (Tiguan R-line)

Tiguan.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.