ESP slår vel hardt inn...

Anbefalte innlegg

Idag så slo ESP'en så kraftig inn at den kvelte motoren... Dette var i en rundkjøring i 2'dre gir, og kanskje 20km/t. Jeg fikk en god sladd, og styrte mot og ga litt gass for å korrigere, så tok ESP'en over som den pleier.

Er det normalt at den skal gripe så hardt inn? Skal bilen på rett kurs for enhver pris, eller er det noe galt?

Dette er bilen i profilen min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville kanskje prøvd på en åpen plass å sett hva som da skjedde:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe unormalt i at ESP kutter omentrent all tilførsel til motoren, slik at man kveler motoren om man ikke sitter klar med clutch/riktig gir når den har bremset ned og korrigert seg til granskogen og tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde det var antispinnen som kvelte motorkraften jeg? ESP'n bremser vel bare selve hjulene v/hjelp av ABS-systemet? Jeg har pleid å skru av antispinnen, og da slipper jeg å oppleve at motoren blir nesten kvalt ved litt morosladd. Den griper kraftig inn ja.. Med kun ESP'n på kan man leke seg litt mer men har likevel god kontroll og sikkerhet, men morsomst er det jo med alt av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde det var antispinnen som kvelte motorkraften jeg? ESP'n bremser vel bare selve hjulene v/hjelp av ABS-systemet? Jeg har pleid å skru av antispinnen, og da slipper jeg å oppleve at motoren blir nesten kvalt ved litt morosladd. Den griper kraftig inn ja.. Med kun ESP'n på kan man leke seg litt mer men har likevel god kontroll og sikkerhet, men morsomst er det jo med alt av.

Den bremset hjulene såpass at motoren ble kvelt...

Men da høres det normalt ut da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat, så den ble "helt" kvalt ja. Er nok ikke noe galt for det, du har manuelt gir? Uansett, det er antispinnen som gjør det, ikke ESP'n. ESP'n kan riktignok bremse opp hjulene mye ved skikkelig skrens, men skal nok litt til at motoren kveles. Antispinnen reduserer jo motoreffekten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.