Xenon i tåkelys tenner kun på en side- A4 B6

Anbefalte innlegg

Monterte xenon sett i tåkelysa i dag

Problemet er at bare en side tenner, har prøvd to sett. Men fortsatt samme problem

Vanlig halogen pærer funker på begge sider: klø :

Noen som har noe svar på dette??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funket ikke? :) Sjekket om det er rett polaritet på begge sider? På tjekkeren min var det snudd polaritet på ene pluggen i lokket på tåkelyset, som gjorde at den ikke ville lyse på førersiden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker dårlig gett. +og+ er som det skal være det. Skjønner ikke en dritt.

: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min,for stort spenning fall i tennings øyeblikket i de tynne ledningene.

Ballastene trenger jevn spenning i tennings øyeblikket.

Så min løsning når jeg hadde det montert var å legge opp med spenning fra batteriet(OBS! sikring) og brukte releer med de originale ledningene som trigger,dette fungerer helt strøkent bortsett fra at auto sjekk vil varsle gåen pære vis man ikke monterer en effekt motstand på original ledningene.

Jeg hadde et xenon kitt som ikke var av beste kvalitet,så det kan hende at nyere og bedre ballaster ikke er så følsomme som disse var,og at de fungerer på B6 uten å legge opp ekstra elektrisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært borti xenonsett som er overfølsomme for høye spenningsfall. mål spenning over pære med lysa i drift, altså med pære i der du måler, hvis spenningen er lav (under 10-11V f.eks), må du nok til med relè

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig. Da får jeg prøve meg frem i morgen.

Vis det er sann, så er det vel bare å montere et nytt lednings nett.

Begynner nesten å bli lettere å montere led pærer i stede: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i tåkelys er det jo bare tullball med xenon mener jeg. gir ikke allverden av lys uansett. jeg har handlet inn led pærer til mine. er jo bare bli-sett-lys. har vært borti tåkelys som faktisk lyser på EN bil, en peugeot 607sw eller hva den heter, stor stv, stygg som satan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til jeg vil ha det,er at jeg vil ha samma farge på alle pærene på bilen:p

Tåkelysa skal ikke ha noe bra lys, men dem skal brukes fordi det hever locken mye på bilen.

Det er da min mening. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til jeg vil ha det,er at jeg vil ha samma farge på alle pærene på bilen:p

Tåkelysa skal ikke ha noe bra lys, men dem skal brukes fordi det hever locken mye på bilen.

Det er da min mening. hehe

og hvit ledlys tilsvarer ca 6000k xenon :)

Har selv led lys på min B5 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel ha motstand for Led pærene vel??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så kan du bare handle disse,og montere de rett på plass.;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.