#1 Skrevet Desember 28, 2010 (endret) Hei Har en liten tanke på å bytte til andre råder = H råder... Men først, basic numbers.. 1: Rådene i en 2.7 A6 motor har jeg leita meg fram til er 154mm lange. pinhullet er 21mm men hvor råden (omkranser) veiva stopper liksom alt. der er det mye tall ute å går..... Er det noen her som VET dette 100% hvilke mm disse er i?? (big-end mm) 2: Kompresjonen i denne motoren, ligger den på 9,3:1?? eller hva er den? Hvor MYE HP/NWM tåler rådene før de går av, skjønner at det går å justere boost peak slik at ikke alt dreiemomente kommer med en gang å rådene knekker. Men har hørt alt over 500 nwm PÅ hjula er å sjanse MYE. hk er de langt over 600hk med i usa.. Det er TQ (Nwm) som de begrenser litt så de ikke knekker rådene 3: Er borringen i denne motoren 81.00mm?? (tilfelle Mahle stempelbytter) Thats it.. Er takknemlige for alle svar også de som er utidige 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 28, 2010 650hk og 550nm? Da er det noe gale ute og går.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 28, 2010 (endret) 650hk og 550nm? Da er det noe gale ute og går.. husk dette er fiktive tall, si 790nm da men da knekker org rådene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 28, 2010 Hk og NM er som aller oftest konstruktivt med hverandre, NM ligger alltids over hk antallet, men med få unntak som foreks Honda V-Tec. Dersom du har 650hk og 550nm så har du en utrolig lite effektiv motor, altså en motor som antakligvis opererer kun på høyt turtall(honda v-tec eller mazda wankel) foreks.. 550nm er faktisk ikke så voldsomt mye mer enn en chippet 2,7BT produserer, så hvordan har du klart og øke hk antallet så mye, men dreimomentet med bare 50-70nm? En motor som 2,7BT eller singelturbo om du vil, så vil eller bør du alltids ha mer antall NM enn hk, ellers er noe gjort helt gale.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 28, 2010 Dahlback chip'en leverer jo 525nm på drøye 300 hester. Men dette vet du sikkert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 29, 2010 Ja, noe slikt.. så dersom en ender opp med 550nm på 650hk så erre noe galt spørr du meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 29, 2010 Jeg omformulerer spørsmål nr 2 littegrann. Blei litt missvisende og idiotisk spurt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 29, 2010 Big end = 57,6mm Geir Røsten har H-profil råder til deg http://www.rosten-performance.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 29, 2010 Big end = 57,6mm Geir Røsten har H-profil råder til deg http://www.rosten-performance.com dette som er så skummelt.. har fått 54mm som svar også... skjønner du min frustrasjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 29, 2010 dette som er så skummelt.. har fått 54mm som svar også... skjønner du min frustrasjon? Egentlig ikke, for 57,6mm er rett RS4 har 56,8mm så det er en forskjell der, men hvor får du 54mm fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 29, 2010 Egentlig ikke, for 57,6mm er rett RS4 har 56,8mm så det er en forskjell der, men hvor får du 54mm fra? Audizine... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 29, 2010 Her er en liten tråd om hva alt dette dreier seg om Litt flere i USA som driver med dette så enklere å få svar der... http://www.audizine.com/forum/showthread.php/404670-Changing-rods-on-a-2.7-engine.. Håper linken fungerer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...