Hvilke girkasser passer på S4 AAN, kode på orginalkasse og pris overhaling?

Anbefalte innlegg

noen her som vet hvilken girkasser man kan bruke på en 92 mod s4 2,2 t stv?

har ikke koden på den som står i.. hvor evt kan jeg finne den ? :)

det er ei 6 trinns kasse som står i.

evt vet noen pris på overhaling på disse? må byttes sjaltegaffel fra 1-2 å synkroringer på 1 og 2

takker for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert en CBL du har. Det står frest inn på en liten "plate" midt under, må sikkert tørke vekk litt drit før du ser det.

Jeg er ikke ekspert, men vil tro du kan bruke girkassen fra alt som har 20v turbo - både 5 og 6 trinns.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle 01E kasser passer...

Dvs fra: rs2 (6 trinns fra s2) s4 s6 s6+ rs4 a6 og a4 2,5tdi ++++ noen må modifiserer ørlite grann for å passe. Dvs at du må til med vinkelsliperen å skjære ut hullet til sensorene på svinghjulet som er på AAN. noen kasser har ikke dette.

Ustvelsking er ikke noe å tenke på, så lenge det ikke er en 01E fra enn ALLROAD, der må du være litt forsiktig å sjekke det opp i såfall.

Ang. overhaling har jeg gjort dette selv på mi kasse fra en 5 trinns CBD kasse fra S4, bytta "sjaltemuffa" og synkringer på 1. og 2. giret.

kjøpte disse delene: http://jhmotorsports.com/shop/catalog/01e-speed-minimal-repair-kit-for-shift-collar-problemoem-p-236.html?osCsid=450e0da3e61c678950498c2f96b09d8a

du MÅ også ha ei presse tiljengelig på ca 5 tonn++

Kassa ble bedre enn ny etter overhaling :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satte på en kasse fra 2.5dti'en (CYT) på 2.2 S6. Denne utvekslingen var meget fin å kjøre med.. Ca 1950omdr 6gir 100kmt.

Teoretisk toppfart på 7500omrd var ca 390kmt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme utveksling som jeg skal sette på min, men den kommer fra en 1999 A6 V6tdi, 0,56 i 6. giret. EKM kassekode :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så både V6 og V8 kasser passer rett i hullene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så både V6 og V8 kasser passer rett i hullene?

Alle 01E Kasser passer rett på.

Ser Audi V8'er fra 91-93 også har 016 kasse ( 5trins ). Usikker på om du har samme boltmønster som 01E.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo det har man, men de gamle 016 kassene er svakere, dem har den tynne akslingen inn i kassa blandt anna. Kjennetegnet på 016 og 01A er at revesj er nede til høyre, mens på 01E er den oppe til venstre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva menes med 01E? står det ett sted på girkassen, og dersom det gjør, så betyr det at de går om hverandre?

Jeg vet ikke om andre, men jeg har reversen til venstre og frem hvertfall, likevel har jeg hørt snakk om tidligere at kassen ble ytterligere forsterket på S6 og RS2 eller bare RS2, min kode er CBL 47712, denne har jeg fått høre tidligere at har det "svake" førstegiret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva menes med 01E? står det ett sted på girkassen, og dersom det gjør, så betyr det at de går om hverandre?

Jeg vet ikke om andre, men jeg har reversen til venstre og frem hvertfall, likevel har jeg hørt snakk om tidligere at kassen ble ytterligere forsterket på S6 og RS2 eller bare RS2, min kode er CBL 47712, denne har jeg fått høre tidligere at har det "svake" førstegiret.

01E står på de 3 første plassene i delenummeret.

Alle kassene med samme begynnelse har samme clutch hus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

01E er betegnelsen på "familien" av girkasser. Mange koder og de aller fleste går om hverandre. Står utrolig mye nyttig på: http://www.elektro.com/~audi/01E/ind1.html

Forsterket første gir finnes på RS2, S2 fra 95mod og oppover og S6 bygget etter Juni 96.

Går også ann å sette inn kasse fra nyere RS4, men det krever en del modifiseringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

c4 v6 kasse går rett på. Men det er nok anerledes giroverføring, utveksling og muligens forsjellig lengde på mellomaksel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle 01E Kasser passer rett på.

Ser Audi V8'er fra 91-93 også har 016 kasse ( 5trins ). Usikker på om du har samme boltmønster som 01E.

Audi V8 90-91 (89-modell finnes ikke med manuell) har en 016-girkasse, kode AAW. Dette er en forsterket utgave 10v turbo/20v turbo-kassen. Denne har oljepumpe som alle andre manuelle V8-kasser.

Audi V8 92-94 har 01E-girkasser, kode CBM og og CBN, den ene levert på 4,2 og den andre på 3,6.

Forskjellen er at sjettegiret har en annen utveksling på 3,6-kassen enn på 4,2-kassen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar :)

men har ei 6trinns framhjulstrekk kasse liggende.. noen som har peiling på om det er samme delene inni kassa? de ser jo helt like ut bare at bakstussen er uten mellomakseluttak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.