#1 Skrevet Desember 29, 2010 (endret) Passat 1,9 tdi 4motion 130 hk 2003 mod. Bilen begynte å gå dårlig, mistet motorkraft spesiellt i motbakker. Tok diagnose, og fikk opp feilmelding 16485-mass air flow sensor. Byttet derfor lmm, men dette hjalp ikke stort. Får nå opp denne feilen; 17552:mass air flow sensor (g70):open or short to ground:P1144. Har prøvd å slette feilmelding, men får fortsatt samme feilmelding i vagcom. Hører heller ingen ulyd som tyder på lekkasje i vakumslanger. Noen som har en formening om hva som kan være galt her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 4, 2011 Da har jeg vært ute med bileieren, og tatt en liten kjøretur. Og det viser seg og være dårlig brudd i ledningen til luftmassemåler. Denne er helt avisolert på enkelte plasser. Noen som har peiling på om man må bytte komplett kabling i motor-rom, eller hvordan sitter denne i andre enden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 4, 2011 Mulig at noen med ETKA kan hjelpe her? Har desverre ikke laptopen med meg på jobb ellers skulle jeg ha sjekka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2011 Ser ikke særlig lyst ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2011 er vel mulig å få kjøpt enkelte deler av nettet som rep sett, men da må det loddes inn i eksisterende. Men ser det ligger komplette lednings nett til 500-1000,- på ebay med jevne mellomrom også.. jeg har hatt brudd på mitt og som er blitt reparert, men kommer nok til å bytte hele i vinter for å få det skikkelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 4, 2011 Kan ikke bare skjøte inn igjen det strekket som er dårlig da? Ledningene fra LMM går vel til ECU, så det er jo ikke umulig å legge opp igjen kun disse ledningene hele veien nye heller. Trengs det nye stikkere inn på kontakt på ECU og LMM så selges det ledningsbiter med påmonterte stikkere i begge ender på Møller. Er jo ganske greit å kappe ut og skjøte inn igjen disse, framfor å dra ut hele nettet og inn med f.eks. "nytt" brukt nett. Fort gjort å få gnisseskader på det nye nettet også hvis en ikke passer godt på å få lagt dette riktig. Mvh Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 5, 2011 Men er det sannsynlig at det faktisk er det som gjør at bilen går i nødmodus, og feilkode 17552:mass air flow sensor (g70)pen or short to ground:P1144 og 16485 stadig dukker opp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 5, 2011 (endret) Begge feilkodene ligger inne konstant. Bilen går ikke nødvendigvis i nødmodus selvom den drar dårlig? Hadde den gått i nødmodus, hadde den vell vært sånn til den blir stoppet og startet på nytt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 26, 2011 Problemet løste seg da jeg fikset kabel med en stikker som jeg fikk gratis på Møller Jessheim. Takk til Kristian Moe som var behjelpelig med å søke opp feilen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...