1,9 tdi Passat 3bg går dårlig

Anbefalte innlegg

Passat 1,9 tdi 4motion 130 hk 2003 mod. Bilen begynte å gå dårlig, mistet motorkraft spesiellt i motbakker. Tok diagnose, og fikk opp feilmelding 16485-mass air flow sensor. Byttet derfor lmm, men dette hjalp ikke stort. Får nå opp denne feilen; 17552:mass air flow sensor (g70):open or short to ground:P1144. Har prøvd å slette feilmelding, men får fortsatt samme feilmelding i vagcom. Hører heller ingen ulyd som tyder på lekkasje i vakumslanger. Noen som har en formening om hva som kan være galt her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært ute med bileieren, og tatt en liten kjøretur.

Og det viser seg og være dårlig brudd i ledningen til luftmassemåler. Denne er helt avisolert på enkelte plasser.

Noen som har peiling på om man må bytte komplett kabling i motor-rom, eller hvordan sitter denne i andre enden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig at noen med ETKA kan hjelpe her? Har desverre ikke laptopen med meg på jobb ellers skulle jeg ha sjekka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke særlig lyst ut...

971230.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel mulig å få kjøpt enkelte deler av nettet som rep sett, men da må det loddes inn i eksisterende. Men ser det ligger komplette lednings nett til 500-1000,- på ebay med jevne mellomrom også.. jeg har hatt brudd på mitt og som er blitt reparert, men kommer nok til å bytte hele i vinter for å få det skikkelig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke bare skjøte inn igjen det strekket som er dårlig da? Ledningene fra LMM går vel til ECU, så det er jo ikke umulig å legge opp igjen kun disse ledningene hele veien nye heller. Trengs det nye stikkere inn på kontakt på ECU og LMM så selges det ledningsbiter med påmonterte stikkere i begge ender på Møller. Er jo ganske greit å kappe ut og skjøte inn igjen disse, framfor å dra ut hele nettet og inn med f.eks. "nytt" brukt nett. Fort gjort å få gnisseskader på det nye nettet også hvis en ikke passer godt på å få lagt dette riktig.

Mvh Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det sannsynlig at det faktisk er det som gjør at bilen går i nødmodus, og feilkode 17552:mass air flow sensor (g70)pen or short to ground:P1144 og 16485 stadig dukker opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge feilkodene ligger inne konstant.

Bilen går ikke nødvendigvis i nødmodus selvom den drar dårlig? Hadde den gått i nødmodus, hadde den vell vært sånn til den blir stoppet og startet på nytt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet løste seg da jeg fikset kabel med en stikker som jeg fikk gratis på Møller Jessheim. Takk til Kristian Moe som var behjelpelig med å søke opp feilen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.