#1 Skrevet Desember 29, 2010 Hei Er det noen som har peiling på fusking på golf? Jeg har en golf 2 -92 mod som har begynt å fuske veldig mye helt plutselig. Det begynte med at den fusket på 2000-3000 rpm i eks. fjerde gir og ga gass. Når den kom over dette virket den fin, men nå er den totalt vrang. Når den får opp temp i motoren og kaldstarten slås av begynner den å fuske mye, på tomgang. Etter hvert stopper motoren. Når jeg kjører den virker det som den ikke har noe kraft lenger og er umulig på hele registeret. Det er en 1,8 "monotronic" innsprøytnings system. Jeg har sjekket og byttet temp føler på kjølevannet, byttet bensin filter, sjekket pluggledninger og plugger, ohmet potmeteret i innsprøytnings huset for å se om det er brudd på åpne/lukke av gasspjeldet. sjekket ledninger for endring av tomgang. Sjekket kontakter og brukt kontakt spray på disse. Begynner å bli tom for idéer på hva det kan være. Hadde satt pris på om noen som har idé om hva det kan være og hjelpe meg. Da denne bilen skal selges. Mvh Kenneth 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 29, 2010 Falskluft? Ta en titt på gummiflensen mellom spjeldhuset og innsugsmanifolden, samt slangen fra spjeldhus til bremsekraftforsterkeren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2010 Falskluft? Ta en titt på gummiflensen mellom spjeldhuset og innsugsmanifolden, samt slangen fra spjeldhus til bremsekraftforsterkeren Flott! Skal sjekke dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2011 Falskluft? Ta en titt på gummiflensen mellom spjeldhuset og innsugsmanifolden, samt slangen fra spjeldhus til bremsekraftforsterkeren Jeg har sjekket dett og kan ikke se noen skader. Har også prøvd å gå gjennom vakuum slangene og se etter skader. Dette ser greit ut. Noen andre som har forslag om hva som kan være galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 3, 2011 Sjekk ledningene som kobler på selve innsprøytningsenheten. En kompis av meg hadde samme problemet på Jettaen sin og ved å skifte slanger, rense koblinger og sjekke jordinger så ble det mye bedre! Edit: Hm, ser du har sjekket dette allerede, men sjekk en gang til! Det skader aldri 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2011 Takker for alle tips jeg kan få! Sjekker dette igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 3, 2011 Kjøp en boks startgass, og spray litt rundt monotronic enheten og på vacumslanger og koblinger. Den trekker trolig falskluft et sted. Prøv også samtidig å presse enheten noe fram og tilbake. Jeg har nemlig opplevd at den trekker falskluft under enheten mot innsuget. Motoren vil ruse seg hvis startgass trekker inn i motoren som falsk luft. Men vær forsiktig mot varme deler, da dette er meget brannfarlig gass! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...