#1 Skrevet Desember 30, 2010 Jeg har en DTE boks liggende til passaten, som det frister ganske mye å sette inn igjen.... Vet dette blir frarådet her inne på forumet. pga fare for skade på motor o.l. PPC eller den nye CTC til autopower skal visst være bedre, og er etter sigende også "EKTE" chipping. Men hva er egentlig forskjellen på DTE og de andre? alle sammen består jo av en forhåndsprogrammert boks som blir koblet til dieselpumpa. Hvorfor er da den ene boks, mens de andre er chipping? DTE boksen var installert i bilen da jeg kjøpte den, men ble fort fjernet etter råd fra forumet. Virkningen var ihvertfall upåklagelig, gikk fra ca 0,7 til 0,57 på mila, og en god del mere power. Hvis det blir til at jeg ikke kommer til å bruke DTE boksen, hvordan er det da å selge den? hørte at den ble programmert til hver enkelt bil, eller vil den passe biler med lik motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 30, 2010 PPC eller CTC legger inn nytt program for styreenheten, mens boksen fra DTE endrer signaler osv til motorstyringa.. Tror DTE boksen passer til alle tilsvarende biler. PPC og CTC går mot chassinr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2010 Riktig, DTE, DTK eller såkalt "powerbox" er en mye enklere sak som bare endrer noen få parametere. Ofte en del som får trøbbel med disse på sikt. Vet også denne og en av de andre "seriøse" powerboxene ble testet i et blad, det var ikke mye bra å lese om dem.. Har erfaring med ppc-tuning, og det er som nevnt over nytt program for styreenheten, som du overfører via diagnosekontakten. Du endrer like enkelt tilbake til originalt. PPC kobles altså ikke til dieselpumpa. Den er heller ikke tilkoblet mens bilen er trimmet, slik en powerboks er. PPC/CTC e.l. kan absolutt anbefales. Koster mer, men du får det du betaler for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...