#1 Skrevet Desember 30, 2010 Overskriften sier seg selv.. Hva med å plassere en vr6 motor i en sierra?? Å så i tilegg kjøpe ombyggningskit til quattro gearkasse?? Noen som i det hele tatt har noen tanker om ett slikt prosjekt?? Alle komentarer og tips, til og med kritikk motaest med opent hjerte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 30, 2010 Poenget vil være? Formula Ferguson-systemet er jo faktisk et meget bra firehjulstrekksystem... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2010 (endret) Men vi har jo en sierra med defekt motor, og vi har en vr6 motor på palle, OG vi har quattro understell... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 30, 2010 (endret) Lykke til, og håper dere har gode kunskaper hva angår sveising Hadde ikke vært dumt med sierra med skikkelig lyd i! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 30, 2010 Husk at på quattro-girkassen går drivakslene foran ut fra rett bak clutchhuset. På Sierra 4x4 er frontdifferensialen separat siden girkassen sitter mye lengre bak. Skulle det der rent fysisk få til må motoren flyttes omtrent foran bilen, da en Sierra ikke er laget for en slik "layout" som Audi quattro, men har forhjulene langt frem og moderat overheng foran.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 30, 2010 Ja burde kanskje skrive det i første tråden att alt dette står faktisk i samme lokal og blir meget mulig vurdert å prøve ut.. Selv er eg bare elektriker, men kompisen min som har lokal sammen med meg er sveiser så alt kan være mulig å få til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 30, 2010 Husk at på quattro-girkassen går drivakslene foran ut fra rett bak clutchhuset. På Sierra 4x4 er frontdifferensialen separat siden girkassen sitter mye lengre bak. Skulle det der rent fysisk få til må motoren flyttes omtrent foran bilen, da en Sierra ikke er laget for en slik "layout" som Audi quattro, men har forhjulene langt frem og moderat overheng foran.. Nei da. Du må bare snu det så du får gir kassa forran motoren;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 30, 2010 Husk at på quattro-girkassen går drivakslene foran ut fra rett bak clutchhuset. På Sierra 4x4 er frontdifferensialen separat siden girkassen sitter mye lengre bak. Skulle det der rent fysisk få til må motoren flyttes omtrent foran bilen, da en Sierra ikke er laget for en slik "layout" som Audi quattro, men har forhjulene langt frem og moderat overheng foran.. Planen er jo egentlig RWD, og bare bruke quattro kasse for og få til mellomaksling til bak-diff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 30, 2010 Da er det like greit å bruke en Sierra-kasse med adapter til VR6-motoren, evt. noe annet som passer. Billigere og enklere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 30, 2010 Er vel en Volvo kasse som passer? Er det ikke en tråd her inne om en som bygger Nissan S13 med Audi femmer og volvo kasse? (er for lat til å søke..... ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 30, 2010 Hørtes ut som et gøyalt prosjekt det der Jeg har troa på at det kan bli bil av den Sierraen også, med litt VW/Audi Parts innabords....HEHE Alt er mulig, hvis dere bare går inn for det....Stå på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 2, 2011 Er vel en Volvo kasse som passer? Er det ikke en tråd her inne om en som bygger Nissan S13 med Audi femmer og volvo kasse? (er for lat til å søke..... ) Det stemmer. rekke-6 diesel som sto i diverse 240, 740, 760 og 940 er hentet fra gamle VW LT, og bruker samme clutchhuset som VAG. For et interessant alternativ kan man bruke drivlinjen fra en Porsche 924, med front clutch og hekkmontert girkasse... Denne bruker også, så vidt jeg vet, samme clutchhuset som VAG. 924 hadde også motor fra VW LT, men her en 2,0 firrer fra gamle Audi-skolen (før VW-eierskapet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...